9 March 2011, 09:31
Martin245 schreef:Even gegoogled op het onderdeelnummer van de blauwe elektronica-doos: Is je elektronische ontsteking. Grappig dat je in je post meldt dat er contactpuntjes in zitten....
Werken die nog? Kan zijn dat je een andere verdeler in de auto hebt zitten waarvan de vorige eigenaar het niet nodig vond de punten te verwijderen. Tenzij de punten dienen als aangever voor de elektronica, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. Ik heb de boeken niet bij de hand om je zekerheid te geven.
Kronkel: Steek een stukje papier tussen de punten. Start'ie niet, dan doen ze het nog
Contact puntjes doen het wel degelijk want die heb recent laten vervangen tijdens een beurt en toen gaven ze al aan dat dit waarschijnlijk niet de originele ontsteking is omdat er nl ook een stekker zit voor de BDP sensor. Toch wel vreemd dat ie sinds kort zo extreem schommeld in zijn stationair toeren. Vanavond maar is proberen hoe die koud start zonder de blauwe electronica doos. Leuk al die electrische shit. Hoe werkt de K-jet eigenlijk, is dit een hele orthodoxe manier van injectie zonder electronica, buiten de electrische benzinepomp na dan.