20 March 2011, 20:36
Marc1970 schreef:Volgens mij is koolstof de kern van de standaard siliconen radio-ontstoorde bougiekabel. Die er nu ws. al op zitten.
Meet de weerstand van een kabel, die zal in de 15.000 ohm/meter regionen zijn voor bovenstaande.
Is dat dan nog te meten met een 'standaard' multimeter!?
Jambon schreef:mijn stokoude Lucas set doet het nog steeds en met de standaard bobine... Kabels kunnen idd behoorlijk oplopen, heb gekeken naar Magnecord, ongeveer het dubbele van fatsoenlijke exemplaren, goed te doen als je ze in de UK besteld.. "nadeel" vindt ik dat, ondanks het verminderen van weerstand voor de vonk, je altijd de overgang blijft houden van verdeelkap naar kabel, en kabel naar bougie, de raakvlakken blijven immers "houtje touwtje"..
Bij leger Land Rovers heb ik in de benzine uitvoering al eens kabels gezien die aan beide uiteinden met een wartel zijn aangesloten. Dat wordt gedaan ivm doorwaden, maar da's tenminste een connector..!
Sja heb je gelijk in.
Denk (en hoop) alleen wel dat een combinatie van brisk bougies/vlammenbobine/'speciale' bougiekabels en een nieuwe verdelerkap+rotor zorgen voor een dikkere vonk.
Overigens vandaag met het mooie weer een iets groter rondje gereden. Op een provinciale weg zit ik vrij rap op de 80! mph Hele verbetering met vroeger!
De nieuw beklede stoelen zitten heerlijk! Ivm de beperkte hoofdruimte voor het plaatsen van recaro's, een prima oplossing voor nu!
Zoals beloofd een extra fototje van het katrolletje:
![[Afbeelding: 2bc36f8b.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/March%202011/2bc36f8b.jpg)
![[Afbeelding: fc58ca28.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/March%202011/fc58ca28.jpg)
We gaan het morgen weer proberen bij de APK!
Groeten, Boele

