21 March 2011, 11:11
Marc1970 schreef:De waardes van die kabels geven aan dat het standaard koolstof/siliconen "radio-ontstoorde" (suppression staat er vaak op) kabels zijn. En op zich mankeert er weinig aan, de een zal ongeveer 2x zo lang zijn als de ander.
Of ze geschikt zijn voor je vlammenwerper bobine weet ik niet. Maar ik denk van wel, er worden nauwelijks andere kabels gebruikt in de autowereld. Zo'n setje nieuw zal geen 80 euro zijn, eerder 30-40.
Voor de oorzaak van je gekookte bobine zal je naar de primaire weerstand moeten kijken, en wat je Pertronix ontsteking nodig heeft. Hot Spark verkoopt bobines in 3 smaken, 0,6, 1,5 en 3,3 ohm: http://www.hot-spark.com/1-HS06HEC.htm
En kijk, Pertronix geeft 3,0 ohm voor hun Ignitor set-up: http://www.pertronix.com/prod/ig/flame/coils/chart.aspx
Benieuwd wat de leverancier er van vindt.
Leverancier denkt niet dat het in de bougiekabels zit. (op de buitenkant staat Silicon / High Temperature)
Ik weet dat (na meten) het een 1,5ohm bobine is. Gemeten over de + en - op de 200ohm stand. Zou het dus betekenen dat door de pertronix ignitor de bobine doorgekookt is?
Over het 'Vaseline-verhaal':
Hoezo zou dit niet goed gaan? Scheelt toch in oxidatie?
Groeten, Boele

