4 November 2014, 21:26
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 November 2014, 21:42 door Marc1970.)
Tot nu toe heb ik alle gebakkies met verlopen APK naar huis gereden met een on-line afgesloten WA (eerder ook telefonisch) bij GIO, waarbij losjes geinformeerd wordt of het voertuig geschorst was, APK had of wat dan ook (op het online formulier kon je gewoon een vakje aankruisen, 'Heeft het voertuig een geldige APK ja/nee' , nee dus). Maar uiteindelijk doet dat er niet toe voor de verzekeraar, je stuurt het formulier in, betaalt de premie, voorlopige dekking gaat in per direct en that's it.
Alleen bewuste onvolledigheid bij het verstrekken van gegevens en verwijtbare nalatigheid op technisch gebied kan je in de problemen brengen, denk gescheurde remslangen waardoor je op een voorganger z'n bumper eindigt.
Nu staat er bij de optie 'Nee' een vakje voor toelichting, daar zet je bv. dat de APK verlopen is tijdens stalling en het voertuig helemaal rijwaardig is. Niks gelogen, gewoon WA verzekerd.
Of het voertuig geschorst is, komt in het formulier en de hele voorwaarden niet voor. APK kwestie staat ook niks over in de voorwaarden.
Alleen bewuste onvolledigheid bij het verstrekken van gegevens en verwijtbare nalatigheid op technisch gebied kan je in de problemen brengen, denk gescheurde remslangen waardoor je op een voorganger z'n bumper eindigt.
Nu staat er bij de optie 'Nee' een vakje voor toelichting, daar zet je bv. dat de APK verlopen is tijdens stalling en het voertuig helemaal rijwaardig is. Niks gelogen, gewoon WA verzekerd.
Of het voertuig geschorst is, komt in het formulier en de hele voorwaarden niet voor. APK kwestie staat ook niks over in de voorwaarden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969