1 July 2011, 13:30
en op een klaverblad op de snelweg van Heerenveen richting Joure, brak de achterkant van de 740 op het laatste stukje helaas uit.... Regende behoorlijk en was behoorlijk druk, reden caravans voor me dus hard kon ik niet eens. Maar goed, met zulke snelheden kan ik hem dan echt niet meer recht krijgen en dus raakte ik de controle compleet kwijt in de drift..
Heb hem maar in de vrijloop gezet en op de rem getrapt (ja ik weet het dan ga je alleen maar sneller het rondje om, maar kmoest toch wat om andere autos te ontwijken). toen ik een kwart rondje om was dacht ik 'yes de voorkant heeft de vangrail niet geraakt. Verder herinner ik me alleen nog maar 2 tikken tegen de vangrail en toen stond ik stil met de linker achterkant in de vangrail en achterstevoren op de vluchtstrook. Motor liep nog steeds.
De schade:
![[Afbeelding: IMAG0098.jpg]](http://i738.photobucket.com/albums/xx28/marco3591/IMAG0098.jpg)
![[Afbeelding: IMAG0099.jpg]](http://i738.photobucket.com/albums/xx28/marco3591/IMAG0099.jpg)
![[Afbeelding: IMAG0100.jpg]](http://i738.photobucket.com/albums/xx28/marco3591/IMAG0100.jpg)
- motorkap verbogen - is weer goed genoeg voor voorlopig na wat bij buigen
- motorkap scharnier verbogen - is weer recht
- koplamp + knipper en stadslicht + dat ding waar alles in zit
- voorscherm de hoek van de koplamp in de kreukels
- kras op de gril (op de foto's is de gril eraf gehaald omdat er wat spanning op stond)
- achterlicht kapot (zat al een barst in, maar nu is die helemaal kapot)
- achterscherm is lichtelijk verplaatst. Achterdeur kan nu nog maar net dicht zonder het achterscherm te raken. Ook zit deze een klein beetje om het achterlicht heen gevouwen...
Valt nog heel erg mee voor een auto die 2 keer de vangrail heeft geraakt en anderhalf rondje heeft gedraaid dacht ik zo.
Van iemand van de Ford Escort Club hoorde ik dat hij dacht dat dit type Volvo al schokdempers in de bumpers had. Gelukkig heeft hij gelijk en is deze blijven hangen en geen ophanging beschadigd. De bumper zit nu weer zo goed als recht.
Nu moet ik zo snel mogelijk alleen nog goeie verlichting regelen dan kan ik er nog mee op vakantie naar Denemarken over 2 of 3 weken
Heb hem maar in de vrijloop gezet en op de rem getrapt (ja ik weet het dan ga je alleen maar sneller het rondje om, maar kmoest toch wat om andere autos te ontwijken). toen ik een kwart rondje om was dacht ik 'yes de voorkant heeft de vangrail niet geraakt. Verder herinner ik me alleen nog maar 2 tikken tegen de vangrail en toen stond ik stil met de linker achterkant in de vangrail en achterstevoren op de vluchtstrook. Motor liep nog steeds.
De schade:
![[Afbeelding: IMAG0098.jpg]](http://i738.photobucket.com/albums/xx28/marco3591/IMAG0098.jpg)
![[Afbeelding: IMAG0099.jpg]](http://i738.photobucket.com/albums/xx28/marco3591/IMAG0099.jpg)
![[Afbeelding: IMAG0100.jpg]](http://i738.photobucket.com/albums/xx28/marco3591/IMAG0100.jpg)
- motorkap verbogen - is weer goed genoeg voor voorlopig na wat bij buigen
- motorkap scharnier verbogen - is weer recht
- koplamp + knipper en stadslicht + dat ding waar alles in zit
- voorscherm de hoek van de koplamp in de kreukels
- kras op de gril (op de foto's is de gril eraf gehaald omdat er wat spanning op stond)
- achterlicht kapot (zat al een barst in, maar nu is die helemaal kapot)
- achterscherm is lichtelijk verplaatst. Achterdeur kan nu nog maar net dicht zonder het achterscherm te raken. Ook zit deze een klein beetje om het achterlicht heen gevouwen...
Valt nog heel erg mee voor een auto die 2 keer de vangrail heeft geraakt en anderhalf rondje heeft gedraaid dacht ik zo.
Van iemand van de Ford Escort Club hoorde ik dat hij dacht dat dit type Volvo al schokdempers in de bumpers had. Gelukkig heeft hij gelijk en is deze blijven hangen en geen ophanging beschadigd. De bumper zit nu weer zo goed als recht.
Nu moet ik zo snel mogelijk alleen nog goeie verlichting regelen dan kan ik er nog mee op vakantie naar Denemarken over 2 of 3 weken
Ford Escort 1.6 90pk - 1996 - verkocht aan sloop met maar 98.000 op de teller
Ford Orion Ghia 1.8 115pk - 1996 - total loss gekocht, opgeknapt, total los nadat de motorkap op de snelweg open ging. 78.000 op de teller
Volvo 740 2.3 116pk - 1990
Ford Orion Ghia 1.8 115pk - 1996 - total loss gekocht, opgeknapt, total los nadat de motorkap op de snelweg open ging. 78.000 op de teller
Volvo 740 2.3 116pk - 1990

