14 April 2011, 19:28
Ik zou het stuur liever rechtzetten met de spoorstangen. De ÃÃn maak je langer, de ander evenveel korter. Dat kan heel nauwkeurig door beide stangen even ver te verdraaien, zeg 1/8 of 1/4, terwijl het stuur vast rechtuit staat in het stuurslot.
Hierdoor blijft het moment dat de richtingaanwijzer uitslaat voor links en rechts gelijk. Als je het stuur verzet 'denkt' de hendel te vroeg of te laat dat je bocht al door bent zodat-ie de ene flauwe bocht te snel afslaat en in de andere kant op niet afslaat. Tenminste, dit is in veel auto's zo.
Hierdoor blijft het moment dat de richtingaanwijzer uitslaat voor links en rechts gelijk. Als je het stuur verzet 'denkt' de hendel te vroeg of te laat dat je bocht al door bent zodat-ie de ene flauwe bocht te snel afslaat en in de andere kant op niet afslaat. Tenminste, dit is in veel auto's zo.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

