22 April 2011, 19:50
heren,
Ik pijnig (net als vele anderen waarschijnlijk) al geruime tijd over het backfire probleem.
Wat mij erg opvalt is dat er bijna niemand het probleem op wil lossen.
Er word alleen geschreven over het verminderen van de schade die het gevolg is van een backfire.
Kleppen, doppen, ventielen ..... niets daarvan voorkomt een backfire.
Ik las in een van de replys over het openen van de inlaatklep als het mengsel ........
Daar gaat het om!
Het nog hete/brandende mengsel kan doordat de inlaatklep al opent de brandstof in het inlaatspruitstuk bereiken.
Dat wil je niet.
Mijn idee is een goede installatie, te weten een OMVL met plunjer om de stuwschijf onhoog te drukken t.b.v. de air flow.
Een goed mengstuk welke direct onder het inlaatspruitstuk geplaatst word, en!!! een nokkenas met een veel minder grote klepoverlap!
Het verschil tussen backfirende E motoren en de rest is eigenlijk de nokkenas!
Het onderblok, aantal kleppen e.d. is naar mijn idee verder allemaal gelijk.
Waar zit het verschil tussen de wel en niet backfirende motoren???
Niet in het inlaat traject, want als dat ontbrand is de backfire al geweest ....
Denk daar maar eens over na :-)
Ik pijnig (net als vele anderen waarschijnlijk) al geruime tijd over het backfire probleem.
Wat mij erg opvalt is dat er bijna niemand het probleem op wil lossen.
Er word alleen geschreven over het verminderen van de schade die het gevolg is van een backfire.
Kleppen, doppen, ventielen ..... niets daarvan voorkomt een backfire.
Ik las in een van de replys over het openen van de inlaatklep als het mengsel ........
Daar gaat het om!
Het nog hete/brandende mengsel kan doordat de inlaatklep al opent de brandstof in het inlaatspruitstuk bereiken.
Dat wil je niet.
Mijn idee is een goede installatie, te weten een OMVL met plunjer om de stuwschijf onhoog te drukken t.b.v. de air flow.
Een goed mengstuk welke direct onder het inlaatspruitstuk geplaatst word, en!!! een nokkenas met een veel minder grote klepoverlap!
Het verschil tussen backfirende E motoren en de rest is eigenlijk de nokkenas!
Het onderblok, aantal kleppen e.d. is naar mijn idee verder allemaal gelijk.
Waar zit het verschil tussen de wel en niet backfirende motoren???
Niet in het inlaat traject, want als dat ontbrand is de backfire al geweest ....
Denk daar maar eens over na :-)
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......