26 April 2011, 10:29
Afgelopen weekend met de Volvo naar Limburg geweest. Vrijdagochtend grotendeels binnendoor gereden wat er stond een hoop file!
Zondagochtend vanuit Heerlen naar Kaatsheuvel gereden. Het viel op dat de motortemperatuur erg snelheidsafhankelijk is. Daar moet ik toch eens verder naar gaan kijken. Bij 100 km/u staat de meter gewoon in het midden. Bij 135 km/u net onder 3/4. Gaat de snelheid echter boven de 160 km/u dan loopt de wijzer richting het 'heet'.
Het lijkt erop alsof de rijwind niet goed richting de radiator wordt geleid bij hoge snelheden. Bij de 245 ontbreekt de plaat van de spoiler naar de radiator. Zal dat het verschil maken? OK, de enorme mistlampen zitten half voor de grille. Dit zal ook niet echt helpen. Ik ben benieuwd wat de motortemperatuur gaat doen als het buiten warm is en de auto moet werken om bv bergop te komen. Dat heb ik nog niet kunnen testen.
Wie heeft hier ervaring mee?
Zondagochtend vanuit Heerlen naar Kaatsheuvel gereden. Het viel op dat de motortemperatuur erg snelheidsafhankelijk is. Daar moet ik toch eens verder naar gaan kijken. Bij 100 km/u staat de meter gewoon in het midden. Bij 135 km/u net onder 3/4. Gaat de snelheid echter boven de 160 km/u dan loopt de wijzer richting het 'heet'.
Het lijkt erop alsof de rijwind niet goed richting de radiator wordt geleid bij hoge snelheden. Bij de 245 ontbreekt de plaat van de spoiler naar de radiator. Zal dat het verschil maken? OK, de enorme mistlampen zitten half voor de grille. Dit zal ook niet echt helpen. Ik ben benieuwd wat de motortemperatuur gaat doen als het buiten warm is en de auto moet werken om bv bergop te komen. Dat heb ik nog niet kunnen testen.
Wie heeft hier ervaring mee?
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979
ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979
ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus

