9 May 2011, 16:01
Ik wil niet doordrammen maar is er iemand die hier iets zinnigs over kan roepen?
Dit weekend weer hetzelfde liedje.
Half uurtje gereden, motor flink op temperatuur en ik parkeer hem 10 minuten voor een boodschap.
Als ik weer weg wil rijden, en de motor dus nog goed warm is na 10 minuten, blijft het toerental hangen op een paar honderd toeren in stand P.
Zet ik hem in R dan zakt het geheel compleet in, oliedruk en toerental, motor slaat af.
Moet ik eerst een tijdje gas geven tot hij weer wat "bijkomt".
In R of D zakt hij dan wel weer flink weg maar pruttelt hij net genoeg om niet af te slaan.
Het vreemde is ook: als ik een tijdje snelweg heb gereden, motor flink warm en ik sta vervolgen stil in P dan draait hij weer meer toeren dan na normale stadsritjes.
Zet ik de motor dus af en na 10 minuten weer weg willen rijden dan heb ik dus bovenstaand probleem.
In mijn topic over de BW55 stelde ik al de vraag:
is flushen een optie ondanks dat de olie er aan de peilstok "schoon" uitziet?
Zegt dit iets over de olie die in de omvormer zit?
Dit weekend weer hetzelfde liedje.
Half uurtje gereden, motor flink op temperatuur en ik parkeer hem 10 minuten voor een boodschap.
Als ik weer weg wil rijden, en de motor dus nog goed warm is na 10 minuten, blijft het toerental hangen op een paar honderd toeren in stand P.
Zet ik hem in R dan zakt het geheel compleet in, oliedruk en toerental, motor slaat af.
Moet ik eerst een tijdje gas geven tot hij weer wat "bijkomt".
In R of D zakt hij dan wel weer flink weg maar pruttelt hij net genoeg om niet af te slaan.
Het vreemde is ook: als ik een tijdje snelweg heb gereden, motor flink warm en ik sta vervolgen stil in P dan draait hij weer meer toeren dan na normale stadsritjes.
Zet ik de motor dus af en na 10 minuten weer weg willen rijden dan heb ik dus bovenstaand probleem.
In mijn topic over de BW55 stelde ik al de vraag:
is flushen een optie ondanks dat de olie er aan de peilstok "schoon" uitziet?
Zegt dit iets over de olie die in de omvormer zit?
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998