29 May 2011, 01:08
Aangezien ik hier niet een plekje op het forum kon vinden om je voor te stellen, doe ik dat hier maar even.
Ik ben Marco, kom uit Leeuwarden en heb vandaag een 740 2.3 sedan gekocht. Ben sinds begin mei 20 jaar en rij al bijna 2 jaar in een Ford Escort Mk7 (1996). Na aanschaf van de Escort ben ik lid geworden van de Ford Escort Club Nederland en aangezien lid zijn van een club me wel bevalt, heb ik voor de Volvo ook een club gezocht
Verder ben ik nog student, studeer applicatie ontwikkeling.
Foto's heb ik nog niet gemaakt, dat zal ik zondag even doen. Heb het vandaag te druk gehad met rondrijden
Ook heb ik nog een tijdje een Ford Orion Ghia 1.8 115pk uit 1996 als opknapprojectje gehad. Deze had ik gekocht met voorschade, motorkap erbij gekocht en bumper van de Escort erop gezet. Helemaal prima, alleen nog een deukje in het zijscherm en wat kleurverschil. Maar nadat de motorkap op de snelweg openvloog heb ik dat project maar afgerond.
Maar nu weer over de 740. Heb hem niet al te duur gekocht, maar er zit ook wat opknapwerk aan. Ik meende dat de 740 vanaf 1987 verzinkt werkt tegen het roest..? In elk geval, in 1 van de wielkasten zit minimale roest. Het linker achterlicht moet vervangen worden omdat hier een barst in zit en water lekt. Ook onder dat licht zit dus een beetje roest. De roest valt allemaal nog wel aan te pakken. De hemel is nog wel helemaal gaaf, behalve de hemel van het dakraam... die hangt namelijk helemaal los. Ook gaat het dakraam niet meer open of dicht. Heb nog wel even de zekering gechecked, maar die is nog in orde. Misschien een standaard probleem? Net zoals de hemel die altijd los laat? Maargoed, alles valt wel weer te repareren
Ik ben Marco, kom uit Leeuwarden en heb vandaag een 740 2.3 sedan gekocht. Ben sinds begin mei 20 jaar en rij al bijna 2 jaar in een Ford Escort Mk7 (1996). Na aanschaf van de Escort ben ik lid geworden van de Ford Escort Club Nederland en aangezien lid zijn van een club me wel bevalt, heb ik voor de Volvo ook een club gezocht
Verder ben ik nog student, studeer applicatie ontwikkeling.Foto's heb ik nog niet gemaakt, dat zal ik zondag even doen. Heb het vandaag te druk gehad met rondrijden
Ook heb ik nog een tijdje een Ford Orion Ghia 1.8 115pk uit 1996 als opknapprojectje gehad. Deze had ik gekocht met voorschade, motorkap erbij gekocht en bumper van de Escort erop gezet. Helemaal prima, alleen nog een deukje in het zijscherm en wat kleurverschil. Maar nadat de motorkap op de snelweg openvloog heb ik dat project maar afgerond.
Maar nu weer over de 740. Heb hem niet al te duur gekocht, maar er zit ook wat opknapwerk aan. Ik meende dat de 740 vanaf 1987 verzinkt werkt tegen het roest..? In elk geval, in 1 van de wielkasten zit minimale roest. Het linker achterlicht moet vervangen worden omdat hier een barst in zit en water lekt. Ook onder dat licht zit dus een beetje roest. De roest valt allemaal nog wel aan te pakken. De hemel is nog wel helemaal gaaf, behalve de hemel van het dakraam... die hangt namelijk helemaal los. Ook gaat het dakraam niet meer open of dicht. Heb nog wel even de zekering gechecked, maar die is nog in orde. Misschien een standaard probleem? Net zoals de hemel die altijd los laat? Maargoed, alles valt wel weer te repareren
Ford Escort 1.6 90pk - 1996 - verkocht aan sloop met maar 98.000 op de teller
Ford Orion Ghia 1.8 115pk - 1996 - total loss gekocht, opgeknapt, total los nadat de motorkap op de snelweg open ging. 78.000 op de teller
Volvo 740 2.3 116pk - 1990
Ford Orion Ghia 1.8 115pk - 1996 - total loss gekocht, opgeknapt, total los nadat de motorkap op de snelweg open ging. 78.000 op de teller
Volvo 740 2.3 116pk - 1990

