14 June 2011, 07:09
Deze update hadden jullie nog te goed: het olielek is verholpen ;D
Na een inspectie van de onderkant van de auto, samen met Karinsky en zijn vader, bleek de olie afkomstig uit de rand van het carter - aan de distributiezijde, meer bepaald op de plaats waar deze tegen de distributiedekselpakking aansluit. Carterpakking besteld bij Volvo en de boel laten vervangen bij de lokale garage.
Opmerkelijk was de oorzaak van het lek: de rand van het carter bleek enigszins verbogen, waardoor deze niet meer goed aansloot.. De reden daarvan was niet moeilijk te vinden; de lekkage was begonnen na vervanging van de distributiedekselpakking door Carlo. Ik herinner me dat hij behoorlijk wat moeite had het deksel los te krijgen, daar de oude pakking volledig verkleefd zat. Een schroevendraaier erbij om e.e.a. los te prikken en de boel kwam uiteindelijk los. Maar blijkbaar was er iets te enthousiast geprikt, waardoor per ongeluk de carterrand beschadigd was. Niet opgemerkt op dat ogenblik, en uiteraard niet met opzet gedaan.
De rand werd door de garage weer recht geslagen en met een nieuwe pakking was het lekkageprobleem weer de wereld uit.
Hierbij lof voor Carlo: hij erkende meteen het probleem en nam zijn verantwoordelijkheid op. Ik heb inmiddels met Carlo e.e.a. hieromtrent geregeld, met gunstig gevolg, waarvoor dank! Jammer dat het moest voorkomen, maar zo'n dingen kunnen de besten overkomen. Ik neem hem alleszins niets kwalijk en zal er nog steeds willen langskomen
;D
Omdat zo'n Volvo natuurlijk weer niet van ophouden weet.. heeft het volgende probleem zich alweer aangediend:
ik heb een duister vermoeden dat het druklager of toplager van de transmissie aan vervanging toe is >
- to be continued!
Na een inspectie van de onderkant van de auto, samen met Karinsky en zijn vader, bleek de olie afkomstig uit de rand van het carter - aan de distributiezijde, meer bepaald op de plaats waar deze tegen de distributiedekselpakking aansluit. Carterpakking besteld bij Volvo en de boel laten vervangen bij de lokale garage.
Opmerkelijk was de oorzaak van het lek: de rand van het carter bleek enigszins verbogen, waardoor deze niet meer goed aansloot.. De reden daarvan was niet moeilijk te vinden; de lekkage was begonnen na vervanging van de distributiedekselpakking door Carlo. Ik herinner me dat hij behoorlijk wat moeite had het deksel los te krijgen, daar de oude pakking volledig verkleefd zat. Een schroevendraaier erbij om e.e.a. los te prikken en de boel kwam uiteindelijk los. Maar blijkbaar was er iets te enthousiast geprikt, waardoor per ongeluk de carterrand beschadigd was. Niet opgemerkt op dat ogenblik, en uiteraard niet met opzet gedaan.
De rand werd door de garage weer recht geslagen en met een nieuwe pakking was het lekkageprobleem weer de wereld uit.
Hierbij lof voor Carlo: hij erkende meteen het probleem en nam zijn verantwoordelijkheid op. Ik heb inmiddels met Carlo e.e.a. hieromtrent geregeld, met gunstig gevolg, waarvoor dank! Jammer dat het moest voorkomen, maar zo'n dingen kunnen de besten overkomen. Ik neem hem alleszins niets kwalijk en zal er nog steeds willen langskomen
;DOmdat zo'n Volvo natuurlijk weer niet van ophouden weet.. heeft het volgende probleem zich alweer aangediend:
ik heb een duister vermoeden dat het druklager of toplager van de transmissie aan vervanging toe is >
- to be continued!

