14 June 2011, 08:50
Die plaatjes van jou zijn volgens mij simons spruitstukken?
Hier links een Simons 4-1 spruitstuk en rechts eentje van Volvo 4-2-1. Als het de bedoeling is om de uitlaat van elke cilinder even lang te hebben is deze het meest ideaal volgens mij.
![[Afbeelding: IM000161.JPG]](http://members.lycos.nl/volvofiel/hpbimg/IM000161.JPG)
edit:
Tinustechniek heeft nog meer varianten:
![[Afbeelding: 421header.jpg]](http://www.tinustechniek.nl/shop/421header.jpg)
Edit 2:
Die middelste van tinus is niet voor een B20.
Hier links een Simons 4-1 spruitstuk en rechts eentje van Volvo 4-2-1. Als het de bedoeling is om de uitlaat van elke cilinder even lang te hebben is deze het meest ideaal volgens mij.
edit:
Tinustechniek heeft nog meer varianten:
![[Afbeelding: 421header.jpg]](http://www.tinustechniek.nl/shop/421header.jpg)
Citaat:Deze zogenaamde 'spaghetti' uitlaatspruitstukken leveren een betere flow en uitlaatpuls-tuning dan de standaard gietijzeren spruitstukken. De 4-2-1 uitvoering werkt goed van stationair tot maximaal toeren en is een copy van de Volvo R-sport spruitstukken. Het 4-in-1 type is bedoeld voor een juiste pulstuning in het gebied boven 5000 á 6000 tpm, en daarmee bedoeld voor race of circuit.
Edit 2:
Die middelste van tinus is niet voor een B20.

