14 June 2011, 09:48
DopdeDouwer schreef:Die plaatjes van jou zijn volgens mij simons spruitstukken?
Hier links een Simons 4-1 spruitstuk en eentje van Volvo 4-2-1. Als het de bedoeling is om de uitlaat van elke cilinder even lang te hebben is deze het meest ideaal volgens mij.
/plaatje
edit:
Tinustechniek heeft nog meer varianten:
/plaatje
Die 4-1 lijkt me dan niet echt de juiste voor mijn gebruik
Dan wordt het een 4-2-1. Ik zit wel een verschil in de twee 4-2-1 uitlaten van het bovenste plaatje en die eronder, ook qua vorm. Die bovenste heeft als eindstuk wel een dunner pijpie.
2,5" is wel een joekel van een pijp zeg... Niet zo gek dat dat goed ademt

Maar het is ook wel de bedoeling dat het meteen goed is. En ik begreep van andere ervaringen dat de dempers van Simons de auto waarschijnlijk zullen overleven. Dus dat komt wel goed.
Volvo 142S - 1973
Felix
Felix

