18 July 2011, 01:02
Zo, weer terug in het koude en natte kikkerland.
Is wel wennen hoor, na een vakantie op een tropisch eiland.
Is trouwens geen Volvo-eiland, heb er 2 gezien (1x V40 en en 1x 940). Wel veel hele en halve pick-ups.
Oude afgedankte auto's worden gewoon in de achtertuin geparkeerd. De struiken groeien er vanzelf overheen!
Vandaag maar weer eens aan de Volvo gewerkt:
Centrale deurvergrendeling afgemaakt. Heb er links een extra deurmotor ingezet zodat straks het alarm de deurvergrendeling ook kan bedienen. Heb er een mooi kabelboompje bijgemaakt.
Leuk werk al dat electro. Heb al veel storingen verholpen door de bedrading te fatsoeneren.
Had er vandaag een leuke storing bij: bij contact aan gingen automatisch de ruitenwissers aan de gang.Heb me te pletter gezocht, alle bedrading nagemeten, stuurschakelaar en de motor zelf. Uiteindelijk bleek het relais linksonder bij de pedalen de boosdoener te zijn. Met het fantastische weer van de afgelopen dagen was er toch weer water naar binnen gekomen. Het relais zat achter de stalen voetsteun en hing op zijn kop.
Relais gewisseld en ja hoor, alles naar wens. Oude relais opengemaakt en kon de behuizing zo leeggieten (.....).
Binnenwerk even droog geföhnd en het relais gaat weer als een trein. Nu de beide relais andersom op de voetsteun gemonteerd zodat water niet meer in het relais kan lopen. Morgen een paar draden trekker voor de startonderbreker en knipperlichten zodat de alarm-unit er ook in kan. Met een beetje geluk kan deze week het dashboard terug zodat ik richting het motorcompartiment kan. Wel een hoop werk geweest met al die draden, maar straks is de Volvo ook helemaal af.
Is wel wennen hoor, na een vakantie op een tropisch eiland.
Is trouwens geen Volvo-eiland, heb er 2 gezien (1x V40 en en 1x 940). Wel veel hele en halve pick-ups.
Oude afgedankte auto's worden gewoon in de achtertuin geparkeerd. De struiken groeien er vanzelf overheen!
Vandaag maar weer eens aan de Volvo gewerkt:
Centrale deurvergrendeling afgemaakt. Heb er links een extra deurmotor ingezet zodat straks het alarm de deurvergrendeling ook kan bedienen. Heb er een mooi kabelboompje bijgemaakt.
Leuk werk al dat electro. Heb al veel storingen verholpen door de bedrading te fatsoeneren.
Had er vandaag een leuke storing bij: bij contact aan gingen automatisch de ruitenwissers aan de gang.Heb me te pletter gezocht, alle bedrading nagemeten, stuurschakelaar en de motor zelf. Uiteindelijk bleek het relais linksonder bij de pedalen de boosdoener te zijn. Met het fantastische weer van de afgelopen dagen was er toch weer water naar binnen gekomen. Het relais zat achter de stalen voetsteun en hing op zijn kop.
Relais gewisseld en ja hoor, alles naar wens. Oude relais opengemaakt en kon de behuizing zo leeggieten (.....).
Binnenwerk even droog geföhnd en het relais gaat weer als een trein. Nu de beide relais andersom op de voetsteun gemonteerd zodat water niet meer in het relais kan lopen. Morgen een paar draden trekker voor de startonderbreker en knipperlichten zodat de alarm-unit er ook in kan. Met een beetje geluk kan deze week het dashboard terug zodat ik richting het motorcompartiment kan. Wel een hoop werk geweest met al die draden, maar straks is de Volvo ook helemaal af.

