5 February 2006, 23:43
Ik zat na het lezen van http://www.volvolvo.nl/forum/viewtopic.php?t=1219 te denken, bij LPG heb je koude lucht nodig, want daarin zit meer zuurstof, en dat is kritischer bij de verbranding dan bij benzine. Misschien is het wel de zuurstof toevoer gecombineerd met de thermostaat, bij deze temperaturen buiten zal hij misschien warme lucht gaan aanzuigen, en dat is niet wat de verbranding verbeterd. Hij slaat dan af omdat het motormanagement systeem de verminderde zuurstof in het mengsel niet zo snel bijgeregeld krijgt, als je je gas loslaat en koppeling intrapt. of het is misschien toch gewoon de luchtregelklep (smoorklep of hoe heet dat ding). Als die vuil is, dan sluit hij de luchtinlaat volledig af, en moet de stappenmotor het bijregelen, maar hij sluit niet alleen de luchttoevoer af, maar ook de LPG toevoer. Zat zomaar weer wat te denken, ik hoor graag of het misschien een optie is...
Groetjes,
Ton-Herman
Groetjes,
Ton-Herman