4 August 2011, 20:22
Plaatje: http://www.threefattigers.com/Protocore/...gMarks.jpg
ALs je de deksels en verdelerkap eraf haalt kan je zien dat de rotor naar bougie 1 wijst wanneer de nokken van 1 symmetrisch omhoog staan en de krukaspoelie op 0 staat.
EÃn tandje op de verdeler-as is op niet zo merkbaar want de computer kan aardig wat compenseren. Ik kon alleen niet harder dan 110 km/h. Wat het effect is van ÃÃn tand verschil op de nokkenas weet ik niet.
Ik heb toen de riem slap gezet en de verdeler-as ÃÃn tand verder gedraaid, onder de riem door zeg maar. Of terug, dat weet ik niet meer.
ALs je de deksels en verdelerkap eraf haalt kan je zien dat de rotor naar bougie 1 wijst wanneer de nokken van 1 symmetrisch omhoog staan en de krukaspoelie op 0 staat.
EÃn tandje op de verdeler-as is op niet zo merkbaar want de computer kan aardig wat compenseren. Ik kon alleen niet harder dan 110 km/h. Wat het effect is van ÃÃn tand verschil op de nokkenas weet ik niet.
Ik heb toen de riem slap gezet en de verdeler-as ÃÃn tand verder gedraaid, onder de riem door zeg maar. Of terug, dat weet ik niet meer.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969