1 September 2011, 12:43
Ik ken inderdaad de verhalen van 4-1 = hoog toerental vermogen, 421 meer koppel, minder hoge toeren. Heb wel eens van een 1800 rijder gehoord dat zijn B20E met standaardspruitstuk meer vermogen gaf dan met zijn 4-1!!!! Er zit dus nogal wat verschil in. Ik heb zoveel modificaties gedaan voordat ik de uitlaat plaatste dat ik niet over de toename in vermogen van de uitlaat kan oordelen.
De motor schijnt er in ieder geval rustiger van te gaan lopen door het betere ademen. Ik heb een 2,5inch 4-2-1 waardoor de motor z'n adem goed kwijt kan Dan moet je erachter ook een flinke pijp maken tot en met iig de cardanbocht ivm hitte.
Ga nu eens de spoed zoeken en een moer om een lambdasonde te kunnen monteren. Dan kan ik bij vollast meten. Kan een techedge? wide (breed??) controller lenen van een volvo-vriend. Ben benieuwd!
De motor schijnt er in ieder geval rustiger van te gaan lopen door het betere ademen. Ik heb een 2,5inch 4-2-1 waardoor de motor z'n adem goed kwijt kan Dan moet je erachter ook een flinke pijp maken tot en met iig de cardanbocht ivm hitte.
Ga nu eens de spoed zoeken en een moer om een lambdasonde te kunnen monteren. Dan kan ik bij vollast meten. Kan een techedge? wide (breed??) controller lenen van een volvo-vriend. Ben benieuwd!
Groeten, Boele

