8 September 2011, 13:49
Wat zijn jullie ervaringen met de b21et? In de 242 ligt een b21et met intercooler, was een USA, maar is later een europees blok ingelegd, op papier moet ie dus wel vooruit komen. Okee, eerlijk gezegd doet ie dat wel, maar met het schakelen duurt het zolang voor de turbo weer opspint. Het is natuurlijk een wat ouder blok met een oudere turbo, de vergelijking met een VAG TSI motor is ver te zoeken, dat is me duidelijk. Maar zelfs als ik wat verder doortrek richting 5000 toeren en ik schakel over dan staat die turbo al weer stil voor ik op het gas ga. Turbo spint op bij 2500, na het schakelen zit ik nog boven de 3000, maar dan nog turbo-'lag'.
Verder nieuws, USA koplampen blijven wel, wil alleen een flathood erop leggen icm de USA lampen. Ik ben van de week bij Jos 245 geweest en die heeft de benodigde spullen liggen, binnenkort een ritje die kant op. Verder loopt het allemaal niet zo hard omdat de spuiter voorlopig geen tijd heeft. De auto gaat dan ook over een week of twee de stalling in voor een x aantal maanden.
Verder nieuws, USA koplampen blijven wel, wil alleen een flathood erop leggen icm de USA lampen. Ik ben van de week bij Jos 245 geweest en die heeft de benodigde spullen liggen, binnenkort een ritje die kant op. Verder loopt het allemaal niet zo hard omdat de spuiter voorlopig geen tijd heeft. De auto gaat dan ook over een week of twee de stalling in voor een x aantal maanden.