12 September 2011, 22:52
242-turbo schreef:kevlar riempje zou hem goed staan :laser:
Ja die zijn mooi die Kevlar distributieriemen. Met de huidige nokkenas (11,37 mm lift) botst er niets als ik het met de hand ronddraai met stilstaande nokkenas dus ik laat het even bij de gewone. Zeker voor de 16V en 5/6 cilinder mensen erg mooi! (bestaat die riem voor de 5 en 6? of alleen voor de 5? voordat ik het heb over dingen die niet bestaan :p)
Ohja, de distributieriem kappen zitten er weer op. Koeling met de kleinere poelie geen probleem, alleen bij stilstaan moet de Efan aanslaan (en dat doet ie nu wat laat). Maarja, de radiateur die er nu in zit is een normale/non turbo 2e hands. Heb er over gedacht om een nieuwe zelf te lassen maar het is lastig om een losse kern te vinden die niet te duur is. Eens vragen bij de ERF ofzo, goede ervaringen mee.
De bekabeling van de dynamo heb ik ook vernieuwd. Nieuwe kabel voor de + en - (16 mm2 laskabel) daar kabelschoenen aangekrompen en er verlijmende krimpkous omheen gedaan. Ook de draden van het dynamolampje en de oliedruksensor gelijk nieuw, die zagen er na 20 jaar wat gehavend uit. Standaard is de aarding van de dynamo echt wat zwak (dun), handig om voor de winter wanneer je al het licht en de maximale ruitenwissersnelheid/ventilator etc nodig hebt te vervangen...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni