12 September 2011, 23:16
Het weekend heb ik gelukkig weer wat aan de Volvo kunnen doen. Alle vacuumslangen nu aangesloten. Electrisch draden weer op zijn plek. Ontsteking eruit geweest om een slang op een of ander brandstofding vast te maken.(onder spruitstuk.) Klepdeksel eraf vanwege olielekkage, alle resten van oude pakking (en de bijbehorende vloeibare zooi) eraf gehaald. Alles klaar voor een nieuwe pakking. Deze week nog even gauw rechter binnenscherm spuiten daarna zou de turbo erop mogen. Heb besloten dat ik de originele stalen leidingen niet meer wil monteren ivm evt lekkage. Je zullt het zien: alles gemonteerd lekkage, alles er weer af, nee, ik vind het een rotklus. Vandaag naar Biesheuvel Autosport voor flexibele leidingen: hebben ze geen aansluitflenzen voor een T3. Wie van jullie weet een adres in NL waar ik de aan en afvoerflens kan halen. Op Ebay kom ik in de USA of Japan terecht. Als ik de flenzen heb kan ik weer verder met de turbo. Iemand van jullie deze leidingen ook gemonteerd?. Verder wil ik de krukaspoelie overzetten van de donor. Deze heeft een diameter van 15,5 cm ipv de originele op de B21ET van 14 cm. Hierdoor draaien zowel de airco als de stuurbekrachtingingspomp iets sneller. Verder kan ik de originele V-snaren dan weer gebruiken.Van de poelie op de B200F heb ik begrepen dat er een speciale tegenhouder is. Dat is duidelijk, maar bestaat deze ook voor de poelie van de B21ET?
Groet,
Hans
Groet,
Hans