19 September 2011, 17:34
nou - 'n mooi exemplaar gevonden die op 88 graden zou moeten openen. Degene die erin zat deed dat op 92 graden, maar die deed z'n werk niet goed. Deze wel, maar de temperatuur blijft ongewijzigd (te koud).
Hoe staat jullie temperatuur-meter eigenlijk? De mijne stond iets onder het midden (zodat ik net de onderkant van de N niet kan zien). Inmiddels zie ik de onderste pootjes van de N wel. Volgens degenen die ik daarover sprak zou de naald iets boven het midden moeten staan (aan de bovenkant van de N dus). Jullie ervaring? Zou 't helpen als ik een nieuwe thermostaat zou plaatsen (die op 92 graden opent) - zeker met het winterseizoen voor de deur? Ligt 't misschien aan de fan (die heeft meer bladen dan de gebruikelijke 4) of de visco-koppeling daarin?
Hoe staat jullie temperatuur-meter eigenlijk? De mijne stond iets onder het midden (zodat ik net de onderkant van de N niet kan zien). Inmiddels zie ik de onderste pootjes van de N wel. Volgens degenen die ik daarover sprak zou de naald iets boven het midden moeten staan (aan de bovenkant van de N dus). Jullie ervaring? Zou 't helpen als ik een nieuwe thermostaat zou plaatsen (die op 92 graden opent) - zeker met het winterseizoen voor de deur? Ligt 't misschien aan de fan (die heeft meer bladen dan de gebruikelijke 4) of de visco-koppeling daarin?
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel;
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.