20 September 2011, 10:47
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 September 2011, 10:58 door Marc1970.)
Alles bij elkaar lijkt het erop dat iemand de auto op LPG in "Flintstone mode" heeft laten lopen door alle stekkers los te trekken. Waarschijnlijk na het overlijden van de luchtmassameter.
LPG installaties zijn altijd al een beetje houtjetouwtje met losse stekkers en gesplitste draden. Op zich is dit de standaard installatie die destijds ingebouwd werd.
Die stekker naast de diagnosekast komt mij nog niet bekend voor. Ik vermoed dat die erbij hoort.
De pompen horen altijd te draaien, en een beetje geluid mag best. Kijk eens naar het tonnetje voorop de injectorrail, hier zit een vacuumslangetje aan. In dat slangetje mag geen benzine zitten. Als dat wel zo is, gaat de brandstofdruk alle kanten op en krijg je teveel in de motor.
Daardoor zou de lambda sonde ook af moeten gaan maar als die loshangt zegt-ie niks meer natuurlijk. Volg het grijze draadje (als een ouderwets telefoonsnoer), ik zie hem achter de verdamper langs lopen.
LPG installaties zijn altijd al een beetje houtjetouwtje met losse stekkers en gesplitste draden. Op zich is dit de standaard installatie die destijds ingebouwd werd.
Die stekker naast de diagnosekast komt mij nog niet bekend voor. Ik vermoed dat die erbij hoort.
De pompen horen altijd te draaien, en een beetje geluid mag best. Kijk eens naar het tonnetje voorop de injectorrail, hier zit een vacuumslangetje aan. In dat slangetje mag geen benzine zitten. Als dat wel zo is, gaat de brandstofdruk alle kanten op en krijg je teveel in de motor.
Daardoor zou de lambda sonde ook af moeten gaan maar als die loshangt zegt-ie niks meer natuurlijk. Volg het grijze draadje (als een ouderwets telefoonsnoer), ik zie hem achter de verdamper langs lopen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

