24 September 2011, 11:02
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 September 2011, 11:04 door Vugts.)
Goedemorgen mensen,
Slangen lijken allemaal in orde te zijn. Check gedaan. Ik weet een aantal zaken niet te vinden omdat ze geen geluid geven, maar de injectoren tikken duidelijk hoorbaar en dat kan ik ook voelen met een vinger op de injectorrail. Dan gaat er nog een klep open en dicht 20 cm onder de inlaat (loopt slang naar boven die is aangekoppeld bij gasklep) maar verder kon ik niets waarnemen. Deze klep gaat ook tijdens het starten open of dicht. De benzinepomp achterin hoor ik nu maar 2 seconden na het inschakelen van contact. Daarna stopt hij ermee. Met draaiende motor komt er echter wel benzine in de rail terecht. Dat heb ik getest door het ventiel op de rail te gebruiken. Zonder contact loopt er geen benzine uit, met draaiende motor wel.
Als ik schakel naar benzine tijdens het draaien op gas, slaat de motor af maar kan ik nog net de injectoren een paar keer horen tikken.
Het lijkt wel alsof een deel van de motor dan wordt uitgeschakeld. Zou het gewoon te maken kunnen hebben met de losse stekkertjes of met het knopje van de lpg-installatie? Daarvan zitten er trouwens 2 in. Een vierkante met een 2-kleurenled en een met een g/b tuimelschakelaar met inhoudindicator. Deze laatste is volgens de vorige eigenaar afgekoppeld en vervangen door de eerstgenoemde schakelaar. Ook zitten er 2 startonderbrekers in die het volgens de vorige eigenaar niet meer doen. 1 op het dashbord met 2 contacten, alsof je daar een kastje tegenaan moest drukken. De ander is een knop verborgen bij de handremconsole. Als ik probeer te starten op benzine, schud de motor de hele auto door elkaar terwijl dit op gas heel soepeltjes verloopt. De knop heb ik geprobeerd tijdens het starten,maar dat geeft geen verschil.
Slangen lijken allemaal in orde te zijn. Check gedaan. Ik weet een aantal zaken niet te vinden omdat ze geen geluid geven, maar de injectoren tikken duidelijk hoorbaar en dat kan ik ook voelen met een vinger op de injectorrail. Dan gaat er nog een klep open en dicht 20 cm onder de inlaat (loopt slang naar boven die is aangekoppeld bij gasklep) maar verder kon ik niets waarnemen. Deze klep gaat ook tijdens het starten open of dicht. De benzinepomp achterin hoor ik nu maar 2 seconden na het inschakelen van contact. Daarna stopt hij ermee. Met draaiende motor komt er echter wel benzine in de rail terecht. Dat heb ik getest door het ventiel op de rail te gebruiken. Zonder contact loopt er geen benzine uit, met draaiende motor wel.
Als ik schakel naar benzine tijdens het draaien op gas, slaat de motor af maar kan ik nog net de injectoren een paar keer horen tikken.
Het lijkt wel alsof een deel van de motor dan wordt uitgeschakeld. Zou het gewoon te maken kunnen hebben met de losse stekkertjes of met het knopje van de lpg-installatie? Daarvan zitten er trouwens 2 in. Een vierkante met een 2-kleurenled en een met een g/b tuimelschakelaar met inhoudindicator. Deze laatste is volgens de vorige eigenaar afgekoppeld en vervangen door de eerstgenoemde schakelaar. Ook zitten er 2 startonderbrekers in die het volgens de vorige eigenaar niet meer doen. 1 op het dashbord met 2 contacten, alsof je daar een kastje tegenaan moest drukken. De ander is een knop verborgen bij de handremconsole. Als ik probeer te starten op benzine, schud de motor de hele auto door elkaar terwijl dit op gas heel soepeltjes verloopt. De knop heb ik geprobeerd tijdens het starten,maar dat geeft geen verschil.

