6 October 2011, 23:14
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 October 2011, 23:18 door DennisvdB.)
Black Moose schreef:Nu weet ik ook waarom mijn zelf gereviseerd keverblokje (AS) na 700 km in puin lag (Mobil I, olie gebruikt, zonder inloopolie :"( )
Daar zal het misschien niet eens aan liggen. Ik heb bij mijn blok nu ook geen zink-additief (vooral omdat de Engle nokkenas en stoters al zijn ingelopen) toegevoegd. Het is vooral de manier HOE je hem in laat lopen, dat is nogal een hele toer.
1 Eerst cranken voor oliedruk (dus zonder bobinekabel, alleen rondgooien voor druk totdat lampje uitgaat, daarna nog 5 sec. doorstarten)
2 Bij eerste start meteen naar 2500-3500 toeren. Lijkt eng, maar is cruciaal. Vanaf ongeveer 2500tpm is er pas sprake van goeie spatsmering voor de krukaslagers. Dit moet je 15 tot 20 minuten blijven doen.
3 Olie verversen (en evt. full-flowfilter)
4 Kleppen en ontsteking stellen. Ook carb(s) synchroon zetten en en afstellen
5 500 kilometer onder gedeelde last inrijden (dus gewoon flink doorrijden)
6 Weer kleppen stellen, olie (en evt. filter) verversen
En dan heb je (als je het goed hebt opgebouwd) een blokje wat lang mee kan gaan haha.
Sorry voor de offtopic haha