11 October 2011, 00:33
Ben vanavond met de auto naar de zaak gereden. Wat een heerlijkheid: ik hoef niet op m'n rug onder de auto!
De jongens hebben de remmen ontlucht met een ontlucht-apparaat welke vanaf de onderzijde vloeistof in de leiding drukt.
Forse bellen en uiteindelijk klaar. Helaas pindakaas denk dat de hoofdremcilinder naar de kl*ten is, pedaal gaat tot bijna onderin, bijna geen remdruk,het kan tenslotte geen lucht meer zijn.
Ook naar het sturen gekeken. ik kwam op het idee om met het stuurwiel het stuurhuis in het midden te zetten. 1,75 omw. naar links en 1,75 omw. naar rechts. Collega zag direkt dat de linker stuurstang krom is en toespoor lijkt ook nergens naar. Alles op het oog goed gezet, stuurt gelijk beter. Vandaag de virgo's opgehaald bij de spuiter, resultaat is niet mooi, spuiter had gewaarschuwd dat er erg veel corrosie op zat en niet super glad zou geworden. Nou ja, ben er toch blij mee.
Morgen maar eens de hoofdremcilinder van de donor monteren, kijken of ik dan wel remdruk krijg. Rijden naar de VKB gaat nu zeker lukken !!
De jongens hebben de remmen ontlucht met een ontlucht-apparaat welke vanaf de onderzijde vloeistof in de leiding drukt.
Forse bellen en uiteindelijk klaar. Helaas pindakaas denk dat de hoofdremcilinder naar de kl*ten is, pedaal gaat tot bijna onderin, bijna geen remdruk,het kan tenslotte geen lucht meer zijn.
Ook naar het sturen gekeken. ik kwam op het idee om met het stuurwiel het stuurhuis in het midden te zetten. 1,75 omw. naar links en 1,75 omw. naar rechts. Collega zag direkt dat de linker stuurstang krom is en toespoor lijkt ook nergens naar. Alles op het oog goed gezet, stuurt gelijk beter. Vandaag de virgo's opgehaald bij de spuiter, resultaat is niet mooi, spuiter had gewaarschuwd dat er erg veel corrosie op zat en niet super glad zou geworden. Nou ja, ben er toch blij mee.
Morgen maar eens de hoofdremcilinder van de donor monteren, kijken of ik dan wel remdruk krijg. Rijden naar de VKB gaat nu zeker lukken !!

