20 October 2011, 08:41
244Drift schreef:Duidelijke allemaal manner, bedankt !!
Nu we toch bezig zijn ...
Ik rij dagelijks 120 km met het ding en zou wel iets meer voorruitgang op de snelweg willen hebben.
Heb verschillende cilinderkoppen liggen, welke zou ik er dan het beste op kunnen zetten ??
Und:
Ik zag op verschillende tabellen dat een B21ET een compressie heeft van 7.5:1
Een B21A heeft een compressie van 8.5:1
Als ik de kop van een B21ET eens op een B21A zet, heb ik theoretisch gezien meer vermogen, maar blijft alles dan nog heel ?
Of is 8.5:1 teveel van het goede?
Volgens mij moet het nog net gaan , op gewone brandstof, toch ?
Snel vergeten. Je verlaagd de compressie met een B21ET kop. Zonder turbo dus eigenlijk geen optie.
De B21ET heeft overigens veel meer waarde als turbokop en mede vanwege de verbeterde uitlaatkleppen.
Misschien dat iemand je voor kan rekenen wat er van die kop afgehaald moet worden om op een hogere passende compressie te komen.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..