20 October 2011, 10:07
De cil kop zou helemaal niks uitmaken, het werkt anders als bij de B18/20. Volvo varieerde de compressie van de B19-230door een schotel in cq hobbel op de bovenkant vd zuiger. De B21A met 9.3:1 heeft toevallig platte zuigers, die met 8.5:1 een 2.1 mm diep putje. De B21ET heeft nog een diepere schotel. B230F een klein schoteltje, de B200F een hobbel.
Dus, je 1976 B21A zal het met 100 pk moeten doen. De 'hoge comp' B21A had 107 pk.
Ik denk dat je met de 8.5:1 zuigers best een leuke turbo kan maken.
Dus, je 1976 B21A zal het met 100 pk moeten doen. De 'hoge comp' B21A had 107 pk.
Ik denk dat je met de 8.5:1 zuigers best een leuke turbo kan maken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969