7 November 2014, 13:52
@Stevves: het in verzekering laten is geen probleem. Het gaat om er een verzekering op aanmelden.
Verder is de maatschappij een van de beter bekende oldtimer-verzekeraars (zonder namen te noemen: drie letters gevestigd in Almere).
Maar die houdt dus voet bij stuk dat ik eerst moet ontschorsen, eer ze bij de RDW een verzekering erop aan kunnen melden. Dit werd zojuist nogmaals bevestigd. Daarnaast werd er zelfs gezegd dat de RDW zich met hun eigen zaken moest bemoeien, en niet met verzekeren.
Dit staat m.i. haaks op de eerder opgegeven reden: die was dat het niet KAN omdat de RDW de aanmelding niet zou accepteren. Maar die reden is dus niet waar. Daarbij beviel de toonzetting van het gesprek me ook niet geheel (eerder was dit trouwens wel prettig). Als dit de pre-sales aanpak is, dan wil ik niet weten wat de after-sales aanpak inhoudt...).
Dus zojuist een andere verzekeraar gebeld en inmiddels bevestiging ontvangen (van voorlopige dekking). Het blijkt dus wel te kunnen, hetgeen onderschrijft dat bovenbedoelde partij het niet WIL.
@oudevolvo: bedankt voor de tip.
PS: in januari volgt uiteraard nog een her-overweging of de 340 nog verder bij eerstgenoemde partij verzekerd blijft. We zullen zien.
Verder is de maatschappij een van de beter bekende oldtimer-verzekeraars (zonder namen te noemen: drie letters gevestigd in Almere).
Maar die houdt dus voet bij stuk dat ik eerst moet ontschorsen, eer ze bij de RDW een verzekering erop aan kunnen melden. Dit werd zojuist nogmaals bevestigd. Daarnaast werd er zelfs gezegd dat de RDW zich met hun eigen zaken moest bemoeien, en niet met verzekeren.
Dit staat m.i. haaks op de eerder opgegeven reden: die was dat het niet KAN omdat de RDW de aanmelding niet zou accepteren. Maar die reden is dus niet waar. Daarbij beviel de toonzetting van het gesprek me ook niet geheel (eerder was dit trouwens wel prettig). Als dit de pre-sales aanpak is, dan wil ik niet weten wat de after-sales aanpak inhoudt...).
Dus zojuist een andere verzekeraar gebeld en inmiddels bevestiging ontvangen (van voorlopige dekking). Het blijkt dus wel te kunnen, hetgeen onderschrijft dat bovenbedoelde partij het niet WIL.
@oudevolvo: bedankt voor de tip.
PS: in januari volgt uiteraard nog een her-overweging of de 340 nog verder bij eerstgenoemde partij verzekerd blijft. We zullen zien.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005