1 November 2011, 12:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 November 2011, 16:13 door Pistonpen paultje.)
Een keer raden wie Paultje is? Check!
Goeiedag Heren (& Dames)
Ik ben ooit op mn 19e begonnen met een volvo, en sindsdien altijd 1 of meerdere volvo's gereden. 343/340/360/244/245/264/744/745/764/765/amazon/V40. Het is allemaal wel ergens voorbij gekomen. Ik dacht, ik maak eens een centraal topic. Is weer ff geleden dat ik iets actiever was in het forumleven. Goed, mn huidige volvo's:
Volvo 244 '86
Heel veel foto's heb ik helaas nog niet. Die blijf ik jullie nog even verschuldigd. Hier het kontje in elk geval:
![[Afbeelding: mg5753.jpg]](http://img204.imageshack.us/img204/26/mg5753.jpg)
Deze auto heb ik afgelopen zomer gevonden in Zweden. Na de Carbagerun (met 250 auto's vol met mafkezen van Hardenberg naar Oslo gereden) in een Volvo 240 estate in brandweerkleuren, gingen we op de terugweg eens leuk opzoek naar een mooie Volvo. Ik kan jullie wel vertellen: Er staat daar een hoop troep! Nummertje 7 is het geworden. Ik wou toen eigenlijk al een station. Maar een goeie was niet te vinden op dat moment. Uiteindelijk was dit de laatste auto waar we wouden gaan kijken, namelijk in Malmö. En gelukkig bleek dit een mooi exemplaar te zijn. 3 kleine puntjes om bij te werken qua roest en het de bestuurdersstoel was iets doorgesleten. En daar houd het wel ongeveer op. Hij reed fantastisch, dus hij was verkocht.
Eenmaal thuis in NL bleek de auto geen echte mankementen te vertonen, dus ik ben de dag erop meteen naar het RDW gegaan. Een uur later stond ik weer buiten met een 240 op NL kenteken Ãn APK. Daarop heb ik meteen besloten mn toenmalige V40 weg te doen en hier gas in te bouwen. Een paar weken later was het allemaal weer geklaard. Ik heb samen met een vriend van me de roestplekjes aangepakt (1 resteerd nog. Tijd te kort!) en LPG ingebouwd. Dat laatste hadden we beide nog nooit gedaan. Maar 2 dagen werk later zat het tankje er toch echt netjes en volledig functionerend erin. Erg leuk om zo weer 'ns wat bij te leren. Laatst nog een grote beurt gedaan, en nu is de auto wel klaar voor vele KM's eigenlijk.
To do list for now:
- Andere velgen
- Mooier interieur
- Stuurbekrachtiging
- Trekhaakje
- 1 roestgaatje bijwerken
- Dorpellijstje terugplaatsen
- Chromen lijstje boven rechter koplamp vinden
Volvo 245 GL '83
Deze auto is een verhaal apart. Ooit vond ik bij een handelaar mijn vorige 245. Zie link Deze had 14 jaar stilgestaan. Ik vond ergens een bon (zo'n geel briefje van politie). Nieuwsgierig als ik was, ben ik eens gaan google'n op de naam op de bon, en kwam zo uit bij de vorige eigenaar. Deze bleek na wat mailcontact een bedrijf in triumph spitfire's te hebben en eind jaren 90 al zijn dagelijkse auto's (nadat de APK eraf was) in de schuur te hebben gezet. Zodoende kwam al snel ter discussie dat hij nog een 245 had. Ik ben toen al eens gaan kijken vanwege algemene interesse. Maar uiteindelijk pas vorige week ergens de auto gekocht. Deze 245 heeft vanaf 96 practisch stilgestaan.
Zo vond ik de auto, jup een heuse schuurvondst zo!
![[Afbeelding: 245bijsipkema.jpg]](http://img268.imageshack.us/img268/9901/245bijsipkema.jpg)
De rit naar huis onder goeie begeleiding
![[Afbeelding: 245achterdebrandweer240.jpg]](http://img580.imageshack.us/img580/6046/245achterdebrandweer240.jpg)
![[Afbeelding: 245achterdebrandweer240.jpg]](http://img851.imageshack.us/img851/6046/245achterdebrandweer240.jpg)
En nog wat kiekjes:
![[Afbeelding: mg5749.jpg]](http://img600.imageshack.us/img600/6917/mg5749.jpg)
![[Afbeelding: mg5746.jpg]](http://img809.imageshack.us/img809/3088/mg5746.jpg)
Wat resteerd? HEEL VEEL WERK!
Lees:
- Motor vervangen
- Uitlaat vervangen
- Velgen stralen ed. (Virgo's zou ook leuk zijn)
- Remmen gangbaar maken (leken redelijk gangbaar, dus wie weet)
- Paar laspunten
- Spuitwerk
Enz. Werk zat!
Nog een leuk kiekje:
Goeiedag Heren (& Dames)
Ik ben ooit op mn 19e begonnen met een volvo, en sindsdien altijd 1 of meerdere volvo's gereden. 343/340/360/244/245/264/744/745/764/765/amazon/V40. Het is allemaal wel ergens voorbij gekomen. Ik dacht, ik maak eens een centraal topic. Is weer ff geleden dat ik iets actiever was in het forumleven. Goed, mn huidige volvo's:
Volvo 244 '86
Heel veel foto's heb ik helaas nog niet. Die blijf ik jullie nog even verschuldigd. Hier het kontje in elk geval:
![[Afbeelding: mg5753.jpg]](http://img204.imageshack.us/img204/26/mg5753.jpg)
Deze auto heb ik afgelopen zomer gevonden in Zweden. Na de Carbagerun (met 250 auto's vol met mafkezen van Hardenberg naar Oslo gereden) in een Volvo 240 estate in brandweerkleuren, gingen we op de terugweg eens leuk opzoek naar een mooie Volvo. Ik kan jullie wel vertellen: Er staat daar een hoop troep! Nummertje 7 is het geworden. Ik wou toen eigenlijk al een station. Maar een goeie was niet te vinden op dat moment. Uiteindelijk was dit de laatste auto waar we wouden gaan kijken, namelijk in Malmö. En gelukkig bleek dit een mooi exemplaar te zijn. 3 kleine puntjes om bij te werken qua roest en het de bestuurdersstoel was iets doorgesleten. En daar houd het wel ongeveer op. Hij reed fantastisch, dus hij was verkocht.
Eenmaal thuis in NL bleek de auto geen echte mankementen te vertonen, dus ik ben de dag erop meteen naar het RDW gegaan. Een uur later stond ik weer buiten met een 240 op NL kenteken Ãn APK. Daarop heb ik meteen besloten mn toenmalige V40 weg te doen en hier gas in te bouwen. Een paar weken later was het allemaal weer geklaard. Ik heb samen met een vriend van me de roestplekjes aangepakt (1 resteerd nog. Tijd te kort!) en LPG ingebouwd. Dat laatste hadden we beide nog nooit gedaan. Maar 2 dagen werk later zat het tankje er toch echt netjes en volledig functionerend erin. Erg leuk om zo weer 'ns wat bij te leren. Laatst nog een grote beurt gedaan, en nu is de auto wel klaar voor vele KM's eigenlijk.
To do list for now:
- Andere velgen
- Mooier interieur
- Stuurbekrachtiging
- Trekhaakje
- 1 roestgaatje bijwerken
- Dorpellijstje terugplaatsen
- Chromen lijstje boven rechter koplamp vinden
Volvo 245 GL '83
Deze auto is een verhaal apart. Ooit vond ik bij een handelaar mijn vorige 245. Zie link Deze had 14 jaar stilgestaan. Ik vond ergens een bon (zo'n geel briefje van politie). Nieuwsgierig als ik was, ben ik eens gaan google'n op de naam op de bon, en kwam zo uit bij de vorige eigenaar. Deze bleek na wat mailcontact een bedrijf in triumph spitfire's te hebben en eind jaren 90 al zijn dagelijkse auto's (nadat de APK eraf was) in de schuur te hebben gezet. Zodoende kwam al snel ter discussie dat hij nog een 245 had. Ik ben toen al eens gaan kijken vanwege algemene interesse. Maar uiteindelijk pas vorige week ergens de auto gekocht. Deze 245 heeft vanaf 96 practisch stilgestaan.
Zo vond ik de auto, jup een heuse schuurvondst zo!
![[Afbeelding: 245bijsipkema.jpg]](http://img268.imageshack.us/img268/9901/245bijsipkema.jpg)
De rit naar huis onder goeie begeleiding
![[Afbeelding: 245achterdebrandweer240.jpg]](http://img580.imageshack.us/img580/6046/245achterdebrandweer240.jpg)
![[Afbeelding: 245achterdebrandweer240.jpg]](http://img851.imageshack.us/img851/6046/245achterdebrandweer240.jpg)
En nog wat kiekjes:
![[Afbeelding: mg5749.jpg]](http://img600.imageshack.us/img600/6917/mg5749.jpg)
![[Afbeelding: mg5746.jpg]](http://img809.imageshack.us/img809/3088/mg5746.jpg)
Wat resteerd? HEEL VEEL WERK!
Lees:
- Motor vervangen
- Uitlaat vervangen
- Velgen stralen ed. (Virgo's zou ook leuk zijn)
- Remmen gangbaar maken (leken redelijk gangbaar, dus wie weet)
- Paar laspunten
- Spuitwerk
Enz. Werk zat!
Nog een leuk kiekje:

