21 November 2011, 13:30
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 November 2011, 13:33 door Dopski.)
BartWillem schreef:ET van een 140-serie is volgens Volvo zelf max 40. Die van de allerlaatste 164 is zelfs max 25.Klopt, ik heb het ooit ergens nagemeten (er moeten ergens nog plaatjes op het forum staan) toen wist niemand zeker... is het nou ET25 of ET40.240-velgen kunnen echter over 't algemeen zonder problemen onder de 140 en bij een 140-serie kan je ook veel meer variëren met velgen dan bij de 240.
Ik kwam toen op net geen 40mm, ca 39. Dus ik denk ET15,5"

Maar met een spacertje van 3mm is een 850velg weer op ET40 te brengen, en past inderdaad heel makkelijk.
En ET25 past inderdaad ook makkelijk op een 140, maar ik vond het sturen wel ietsje zwaarder gaan (de banden waren niet breder).
@patrick; Als je auto ET25 is, moet je dikke spacers kopen met van die draadeinden eraan, wil je ET43 monteren. Misschien dat je de oude van DRK kan overnemen.
BartWillem schreef:ET43 past officieel niet op een 140, zoals Frox ook heeft kunnen ondervinden: wegens de schokbrekerbouten en wellicht de stootrubbers die dan in de weg zitten. Volvo zal zelf niet voor niets zeggen dat de ET-waard uiterlijk 40 is.Ik denk dat als je de oorspronkelijke breedte van een 140 velg zou aanhouden (5j ofzo) het niet eens zou aanlopen ;P. Maar met 18" en 7,5J moet je wel ff opletten ;P .Neemt overigens niet weg dat velgen van de 240/260 prima op de 140 passen.


240-velgen kunnen echter over 't algemeen zonder problemen onder de 140 en bij een 140-serie kan je ook veel meer variëren met velgen dan bij de 240. 