28 November 2011, 01:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 November 2011, 01:50 door TheSaint77.)
HansDAF schreef:@volvo 142 B23: en de koperkleurige schroef die er rechts van zit dan? Daarmee reageert de motor goed op stationair toerental en daar heb ik aan gedraaid !
Het lijkt mij niet verstandig om zo maar ergens aan te gaan draaien als je niet weet waar het voor dient. En al helemaal als er geen meting wordt verricht als het op Co2 aan komt. Als de afstelling niet klopt kan dat voor latere problemen zorgen. En dat zou jammer zijn want dit is nou net weer zo'n gaaf en mooi exemplaar als ik het zo zie!
Dus mijn tip;
Zoek hier maar eens op het forum naar de info over 'k-jet' van Kaassie. Mail deze goede man eens als je er niet uit komt. Hij heeft veel hierover geschreven.
tip2: Koop ook eens een Haynes manual, bijvoorbeeld bij onze sponsor VOMD.nl, daar staat een hoop in wat je kunt gebruiken aan technische informatie.
Wat ik mij herinner is dat de k-jet turbo's altijd wat krap afgesteld dienen te worden voor de APK. Na de keuring kun je ze dan wat rijker zetten zodat ze wel fatsoelijk lopen. En dat doe je NIET met die schroefjes aan het spruitstuk. Enkel met de stelschroef in de spinnekop. Maar dan enkel en alleen als we ook wat meten. Want meten is weten.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"

