30 November 2011, 16:39
Ik zou inderdaad ook gaan voor het erop lassen van een flinke en stevige prop. Dat werkte bij mij bij de cilinderkop na een tip van Marc1970 erg goed! Voor het spruitstuk wilde dat niet en heb ik het draad er nieuw in getapt. Zie ook mijn weblog.
Je zou linkse draad in de plug kunnen tappen en er dan een bout indraaien. Die zet je dan vaster in de richting dat de plug losser zou moeten gaan. Je wilt de plug alleen niet doorboren want dan krijg je ijzersplinters in je bak.
Als de bak er nog onder zit, zal dit allemaal wat lastiger gaan.
Las desnoods een stevige strip op het restant van de plug zodat je daar meteen kracht mee kunt zetten. Als hij eenmaal los is, kun je de strip er dan weer afsplijpen en de plug er verder uitdraaien.
Je zou linkse draad in de plug kunnen tappen en er dan een bout indraaien. Die zet je dan vaster in de richting dat de plug losser zou moeten gaan. Je wilt de plug alleen niet doorboren want dan krijg je ijzersplinters in je bak.
Als de bak er nog onder zit, zal dit allemaal wat lastiger gaan.
Las desnoods een stevige strip op het restant van de plug zodat je daar meteen kracht mee kunt zetten. Als hij eenmaal los is, kun je de strip er dan weer afsplijpen en de plug er verder uitdraaien.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl