30 November 2011, 19:20
Afgelopen weekend heb ik van mijn 'nieuwe aanwinst' (343 GLS) de contactpunten vervangen en afgesteld. Ik wilde ook de condensator vervangen, maar die zit achterop de verdeler geschroefd. Omdat het schroefje strak tegen het blok aan zit, is er geen ruimte voor een schroevendraaier om 'm los te schroeven.
Hierom wilde ik de complete verdeler een stuk draaien, zodat ik wel bij de schroef kon. Zit de verdeler muur- en muurvast! Zelfs met een (kunststof) hamer zitten tikken om te draaien, maar niets.
Nu mijn vraag; kan ik de oude condensator loskoppelen, en de nieuwe condensator aansluiten en op een willekeurige andere plek op het blok schroeven? Dan maak ik wel een houdertje o.i.d. waar het ding aan kan hangen.
Alvast dank!
Hierom wilde ik de complete verdeler een stuk draaien, zodat ik wel bij de schroef kon. Zit de verdeler muur- en muurvast! Zelfs met een (kunststof) hamer zitten tikken om te draaien, maar niets.
Nu mijn vraag; kan ik de oude condensator loskoppelen, en de nieuwe condensator aansluiten en op een willekeurige andere plek op het blok schroeven? Dan maak ik wel een houdertje o.i.d. waar het ding aan kan hangen.
Alvast dank!
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL