6 December 2011, 11:15
Volvo 142 B23 schreef:Moet dan de kachelkraan open staan wanneer je de standverwarming wil gebruiken?
Dat kan inderdaad als je daarvoor kiest. Primair is de Hot Frog bedoeld om het motorblok voor te verwarmen. De warmte die het interieur binnenkomt is snel weg als je de motor niet start. Je kunt er zelf voor kiezen of je de Hot frog eerst het blok of het interieur wilt laten verwarmen. Kwestie van de Hot Frog omdraaien. De Hot Frog heeft een rode en een blauwe uitgang/opening waar de slangen aan moeten. Monteer je de rode uitgang/pompzijde richting richting de motor, dan wordt de motor eerst verwarmd. Monteer je de blauwe uitgang(aanzuigkant) richting de motor dan komr het warme koelwater eerst langs het interieur. Toen ik gisteren wegreed had ik aan het eind v.d. straat al warme lucht door de uitstroomopeningen. Ik heb er voor gekozen eerst het blok op te warmen. Voor mijn interieur heb ik immers de Termini 1350 blower aan boord, deze is op dezelfde schakelklok aangesloten.
Op de site van de fabrikant kan je het ook lezen als je de Duitse taal een beetje machtig bent (ik heb er geen aandelen van):
http://www.schwalm-kg.de/einfuerung.htm
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2