13 December 2011, 20:21
laatst een Volvo monteur van de oude school gesproken over de roest van mijn auto (1990/1991). Die beste man beweerde dat Volvo enkele gaten heeft weggelaten vanaf '88? en dat daardoor enkele delen van de achterkant van de carosserie niet goed volliepen met zink/KTL/etc (bleef luchtbel in oid). Bij mijn 240 kun je achter de bumper/onder de strip boven de bumper gewoon op veel plekken gaatjes vinden, groot genoeg om een schroevendraaier door te duwen. Op veel andere plekken zijn ze wel weer duidelijk beter tegen de roest beschermd maar daar aan de achterkant eerder slechter.
Zou handig zijn als je een 240 sedan kon vinden die voor in elkaar is gereden, ik zou er zelf geen sedan voor slopen, die zie je nog maar weinig. Kabelboompje pluk je voor 25 euro van marktplaats van een banger ofzo. Meeste van de andere delen heb je zelf toch. Reserve delen zijn wel altijd handig, daar niet van.
Afgelopen zomer flink wat tijd besteed aan het dichtmaken van roestgaten in de 760, uiteindelijk echt leuk om de vooruitgang te zien, ook al kost het heel wat bloed, zweet en lasdraad. Denk dat de carosserie die je hebt nog goed te redden is.
Zou handig zijn als je een 240 sedan kon vinden die voor in elkaar is gereden, ik zou er zelf geen sedan voor slopen, die zie je nog maar weinig. Kabelboompje pluk je voor 25 euro van marktplaats van een banger ofzo. Meeste van de andere delen heb je zelf toch. Reserve delen zijn wel altijd handig, daar niet van.
Afgelopen zomer flink wat tijd besteed aan het dichtmaken van roestgaten in de 760, uiteindelijk echt leuk om de vooruitgang te zien, ook al kost het heel wat bloed, zweet en lasdraad. Denk dat de carosserie die je hebt nog goed te redden is.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni