2 November 2012, 09:55
Bij mij scheelt het per jaar 134,8 tientjes, incl LPG.
En het is de tweede auto (van gezin dan). Niet puur hobby, ook wat woon-werk, maar minder dan 6000 km/jaar (ruim 22 ct/km, enkel aan MRB)
Dus gaat het gas er dan wrs wel af. Of meer rijden, ik heb immers betaald (ik zal overigens wrs ook vaker naar de huisarts moeten om die reden).
Maar om even advocaat van de duivel te spelen:
Toch vraag ik me af waarom 'hobby' autos vrij zouden moeten zijn?
Dat zijn de zinloze vervuilers, immers het gaat om het rijden, niet om het vervoer...
Al geldt dat ook voor kartbanen en circuitauto's, pleziervaart, . En dan zou je dus weer MRB af moeten schaffen en het kwartje van Kok moeten opwaarden tot de Euro van Rutte-Samsom... Maar dan ook op rode diesel en kerosine....
En het is de tweede auto (van gezin dan). Niet puur hobby, ook wat woon-werk, maar minder dan 6000 km/jaar (ruim 22 ct/km, enkel aan MRB)
Dus gaat het gas er dan wrs wel af. Of meer rijden, ik heb immers betaald (ik zal overigens wrs ook vaker naar de huisarts moeten om die reden).
Maar om even advocaat van de duivel te spelen:
Toch vraag ik me af waarom 'hobby' autos vrij zouden moeten zijn?
Dat zijn de zinloze vervuilers, immers het gaat om het rijden, niet om het vervoer...
Al geldt dat ook voor kartbanen en circuitauto's, pleziervaart, . En dan zou je dus weer MRB af moeten schaffen en het kwartje van Kok moeten opwaarden tot de Euro van Rutte-Samsom... Maar dan ook op rode diesel en kerosine....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005