9 January 2012, 19:30
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 January 2012, 20:07 door skidje.)
Jw240 schreef:de standaard T3 is ook niet verkeerd maar ......
over het opspoelen, de Garrett T3 die ik op mn 240 heb is groter dan die van een 240T en met 3" uitlaat, Cosworth turbine, geport 90+ spruitstuk etc spoelt ie echt snel. gewoon bij 2000 rpm al boost als ik tikje wacht. :p
Jw? Is die T3 min of meer idem met de eerste 740 turbo's of misschien zelfs de B21ET? of is een mijn mn B21ET turbo's geschikt te maken?
Jou opmerking over de cosworths heb ik afgelopen weekend ook in UK gehoord mbt uitwisselbaarheid. Schijnt zelfs zo te zijn dat de cosworth jongen nu massaal achter de B234F 16V koppen aanzitten. Schijnt dat Volvo die 16V koppen met betere toleranties heeft uitgevoerd en past 1:1 op die Frod onderblokken!M
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..

