9 January 2012, 20:37
DennisvdB schreef:Hotside is toch de kant van de uitlaat? Of zit ik nu verkeerd?
ja, vatbaar voor multi-interpretatie.
skidje schreef:Jw? Is die T3 min of meer idem met de eerste 740 turbo's of misschien zelfs de B21ET? of is een mijn mn B21ET turbo's geschikt te maken?in basis is de T3 die ik heb gelijk aan alle T3's van de 240 en 740 turbo's. die ik heb heeft het zelfde turbinewiel, een wat grotere comressor (trim is 60 in plaats van 50, diameter is nog steeds 60 mm dus geen wereld van verschil, misschien 30 pk max verschil?). Uitlaatkant is het Cosworth huis maar wel de .63 uitvoering, die is heel moeilijk te vinden. Heb je ook niet nodig maar toevallig liep ik op ebay tegen een paar van die turbo's nieuw aan dus gewoon gebruikt. De normale versie met een .48 huis is ook heel goed. Is dat wel van te maken met de originele T3 van een 240 turbo of de watergekoelde 740 86?+ turbo. is wel wat puzzelen met beugel wastegate, de uitgang naar de downpipe is groter etc.
Jou opmerking over de cosworths heb ik afgelopen weekend ook in UK gehoord mbt uitwisselbaarheid. Schijnt zelfs zo te zijn dat de cosworth jongen nu massaal achter de B234F 16V koppen aanzitten. Schijnt dat Volvo die 16V koppen met betere toleranties heeft uitgevoerd.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni