25 February 2006, 20:59
Hello
Bij welk toerental begint dat gerammel? Tussen 2100 en 2900?
Dan is het niet je hitteschild.
Na de uitlaatcollector beginnen de 2 buizen van de uitlaat. Op de plaats waar deze 2 overgaan naar de dikke buis zit een bevestigingsstuk dat aan je klok van de versnellingsbak zit.
Dit stuk roest af en je ziet het amper. Hier onstaat je rammelend geluid op dat toerental.
Of het is afgebroken, of de moer waarmee het vastzit ligt tussen beide buizen in en rammelt om gek van te worden.
Wat te doen? Moer weer vastzetten, of je afgebroken stuk (eenvoudig te doen) gewoon verwijderen. Dat je uitlaat op dat punt niet verbonden is met de rest, kan geen kwaad.
Bij vele 240 die rammelen aan de uitlaat hebben wij dit euvel ontdekt. Dit spaart hoge garagekosten die meestal niets vinden. LOL
98% van het gerammel los(t)(s)en we zo op.
Succes
Alexander
Bij welk toerental begint dat gerammel? Tussen 2100 en 2900?
Dan is het niet je hitteschild.
Na de uitlaatcollector beginnen de 2 buizen van de uitlaat. Op de plaats waar deze 2 overgaan naar de dikke buis zit een bevestigingsstuk dat aan je klok van de versnellingsbak zit.
Dit stuk roest af en je ziet het amper. Hier onstaat je rammelend geluid op dat toerental.
Of het is afgebroken, of de moer waarmee het vastzit ligt tussen beide buizen in en rammelt om gek van te worden.
Wat te doen? Moer weer vastzetten, of je afgebroken stuk (eenvoudig te doen) gewoon verwijderen. Dat je uitlaat op dat punt niet verbonden is met de rest, kan geen kwaad.
Bij vele 240 die rammelen aan de uitlaat hebben wij dit euvel ontdekt. Dit spaart hoge garagekosten die meestal niets vinden. LOL
98% van het gerammel los(t)(s)en we zo op.
Succes
Alexander