27 February 2006, 13:09
Citaat:Hallo Greg, welkom. Je hebt gelijk: een 240 is natuurlijk veel geschikter als dagelijkse auto. Maar waar je dan nog een hobby-auto voor nodig hebt...
Mijn 360 vind ik zelf erg leuk, achterwielaandrijving, 2.0 die best pittig is in een 360.
Deze auto wil ik meer houden voor plezierritjes, een 360 is ook roestgevoeliger, dus moet ook binnen gestald worden en pekel vermijden.
Ook heeft ie nu 2 mooie meegespoten bumpers(op de 300 serie best zeldzaam), dat zou zonde zijn als ze beschadigen.
Een 240 is veel groter, comfortabeler en veiliger voor dagelijks gebruik, ook is het minder erg als de zwarte bumpers een tikje krijgen, een nieuwe zwarte bumper is veel makkelijker gevonden.
Niet dat ik die 240 ga aftrappen, ik tegendeel, ik behandel hem zo zo als de 360.
Citaat:Greg, je bent er vroeg bij! Heel goed; geen tijd te verspillen: zodra je mag (je kunt het waarschijnlijk al lang) de weg op met je bolides!
Zo denk ik nou ook, ik heb straks 2 goede auto's en een hoop plezier gehad, ik vind het geweldig allemaal sloperijen af te struinen, en voor weinig(het word toch een sport om voor zo min mogelijk leuke spullen te scoren).
Citaat:Welkom en veel plezier met je auto's....
(stiekem vind ik die 360 ook best mooi....... )
Bedankt, dat zou vast lukken met 2 volvo's
Een standaard 340/340 vind ik ook niks, je moet ze leuk maken :wink:
Citaat:Weer een man met smaak ! Welkom !
Maar...... waarom toch een 360 GLT ? Een GLE sedan vind ik perfect: een snelle, luxe, deftige Volvo in zakformaat !
Ook een idee ??? Een 360 3-deurs met B200 turbo (uit een 740 Turbo). Zou dat passen ? Blok is in principe gelijk ?
Waarom een 360 GLT, ik vind de 5 deurs hatchback de mooiste carossorieuitvoering, de sedan vind ik vrij suf, alleen met bodykit vind ik hem fraai, alleen zijn die bodykits zo schaars, dat je ze zelden zo aan zult treffen.
Een turboblok moet als het goed is passen, iemand van de 300 club is een 2.3 turboblok(volgens mij) aan het inbouwen, dus het zou allemaal moeten passen, dan heb je echt een bommetje :o
Verder bedankt voor de rest van de reacties :wink:
Ik heb een vraag, misschien dat jullie die kunnen beantwoorden:
De volvo 240 is nu geschorst, en staat in de omgeving van Den Helder, de auto moet naar Breda gereden worden, en we willen liever niet nog een keer een trailer huren zoals we bij de 360 hebben gedaan.
De auto heeft nog APK tot mei.
Nu heb ik dus een vraag: is het zo als je een auto overschrijft, de auto hierheen rijd, en de volgende ochtend weer schorst, dat je dan meteen de volle mep aan motorrijtuigenbelasting moet betalen?
Ik kan de auto natuurlijk ook 's ochtens overschrijven, de auto hierheen rijden en 's avonds schorsen, of krijg je dan ook meteen de belastingdienst op je dak?
olvo for life