29 October 2012, 21:54
oudevolvo schreef:De Fehac is inderdaad in diepe slaap volgens mij. Zie ook mijn post op het VolvoKV forum met mijn bericht aan de Fehac begin september (geen reactie gehad overigens).
M'n vriendin opperde nog wel een leuke suggestie om toch een verzameling aan te kunnen houden.
Gewoon ieder kwartaal een andere auto in de belasting. Rij je toch vier verschillende auto's per jaar.
Wat is nu het beoogde exportland? Terug naar Zweden? Daar is volgens mij >30 belastingvrij. Hoe is de regeling in België en Duitsland?
België:
Auto's worden vanaf 25 jaar belastingvrij, zowel diesel als benzine. Voor LPG betaal je een supplement bovenop de gewone taks voor de benzine-auto. Wordt die auto belastingvrij, blijf je het LPG-supplement wel jaarlijks betalen.
Nouja "belastingvrij": je betaalt jaarlijks wel nog iets, een forfaitair bedrag, dat jaarlijks wordt geïndexeerd. Dit jaar iets van 32 euro of zo.
Vrachtwagens en motorfietsen worden pas vanaf 30 jaar belastingvrij.
Als referentiedatum wordt de datum van eerste inschrijving gehanteerd (buitenlands of Belgisch, zolang het aantoonbaar is natuurlijk aan de hand van het inschrijvingsbewijs).
Geen idee hoe lang deze situatie nog zal worden gehandhaafd natuurlijk!
![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)