3 March 2012, 22:42
Afgelopen woensdag naar VOMD voor het stellen van mijn kleppen, gelukkig is de kop niet versleten, kan nog een hele tijd mee.
Bovenzijde van de kop lijkt iets krom, daardoor waarschijnlijk lekkage.Voorlopig maar eens proberen met een dubbele klepdekselpakking. Carterventilatie goed aangesloten (op aanraden van Carlo maak in een catch can, ben ik gelijk de olie kwijt uit de intercooler!). Gisteren een setje Bosch pilot 150 gescoord (nieuw)voor onder de bumper. Ook de stationair klep goed gereinigd. motor loopt nog niet echt lekker. Vandaag op de zaak de carterpan en de achteras schoongespoten, deze week nieuwe keerring in achteras zetten.
Bovenzijde van de kop lijkt iets krom, daardoor waarschijnlijk lekkage.Voorlopig maar eens proberen met een dubbele klepdekselpakking. Carterventilatie goed aangesloten (op aanraden van Carlo maak in een catch can, ben ik gelijk de olie kwijt uit de intercooler!). Gisteren een setje Bosch pilot 150 gescoord (nieuw)voor onder de bumper. Ook de stationair klep goed gereinigd. motor loopt nog niet echt lekker. Vandaag op de zaak de carterpan en de achteras schoongespoten, deze week nieuwe keerring in achteras zetten.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029

