25 October 2012, 10:19
Met carburateur? Kijk een paar dingen na: de gasklep, die moet sluiten bij gas los maar net niet helemaal, de gasstang, die moet losjes liggen tegen de gasklep,de chokehevel, die moet los zijn vd gasklep, pakkingen rond de carb, en de stationair regelschroef in het spruitstuk, of die nog draaibaar is. Stat. regelschroef helemaal indraaien en 4 slagen uitdraaien, dat is een aardige beginsetting.
Dan zoek je een schroef op de LPG verdamper die de gastoevoer bij stationair regelt, probeer alle schroeven 2 slagen in en uit te draaien en kijk of het toerental erop reageert. Met de door jezelf gevonden stat. reglschroef ga je de LPG stat. afstellen. De schroef regelt van te arm (toerental daalt, motor protesteert) tot veel te rijk (motor blijft lopen) Vanaf veel te rijk ga je de schroef indraaien tot je merkt dat het toerental begint te dalen, dan draai je hem weer een halve slag uit.
Als je zo niet op 750 rpm kan komen, draai je de stelschroef in het spruitstuk wat in en begint de LPG instelling opnieuw.
Rijden op benzine zou ik bewaren voor absolute noodgevallen.
Dan zoek je een schroef op de LPG verdamper die de gastoevoer bij stationair regelt, probeer alle schroeven 2 slagen in en uit te draaien en kijk of het toerental erop reageert. Met de door jezelf gevonden stat. reglschroef ga je de LPG stat. afstellen. De schroef regelt van te arm (toerental daalt, motor protesteert) tot veel te rijk (motor blijft lopen) Vanaf veel te rijk ga je de schroef indraaien tot je merkt dat het toerental begint te dalen, dan draai je hem weer een halve slag uit.
Als je zo niet op 750 rpm kan komen, draai je de stelschroef in het spruitstuk wat in en begint de LPG instelling opnieuw.
Rijden op benzine zou ik bewaren voor absolute noodgevallen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969