23 October 2012, 22:48
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 October 2012, 23:52 door Jw240.)
thnx guys. echt veel werk was het niet maar door de drukte was het al maanden aan het opstapelen. genoeg andere dingen te doen en ook niet altijd zin om te sleutelen haha.
over het ontroesten, dat werkt mooi! officieel wordt alleen de roest opgevreten dus zou de diameter van de boring niet moeten veranderen. ik denk wel dat als je met hoge stromen gaat werken dat je moet opletten dat de boel niet gek heet gaat worden en er misschien andere reacties optreden. Ik heb nu ontroest met een accu en een 4 ampere Lidl ladertje er op, dus weinig power gemiddeld. Helaas is mn tig apparaat nu stuk anders had ik dat als stroombron kunnen gebruiken, dat is instelbaar van 3-250 Ampere, meer dan genoeg dus. Ook eens gezien/gedaan zo bij een vriend en dat ging echt mega goed, ook met onderdelen die echt heel moesten blijven. Met iets hogere stroom gaat het een stuk sneller. Nu heb ik de remklauwen zeker 24 uur laten sudderen, af en toe staalborstelen etc. Als anode heb ik een paar stukken rvs gepakt. EDIT: over dat rvs zie ik gemengd advies. uiteindelijk denk ik dat het niet meteen gevaarlijk voor jezelf is zolang je maar niet met je handen in het electrolyt gaat wroeten enzo. er kan/zal namelijk een chroomverbinding in ontstaan die erg giftig is en ook niet echt lekker is als je die door de gootsteen wegspoelt.
Heb inderdaad de zuigers gewoon laten zitten, wel de kanalen afgedicht zodat er geen remolie uit komt.
Moet nog steeds LH anders afstellen. nu direct na reset loopt ie met een beter vollast-boost mengsel (lambda .82/.85), als ie wat langer heeft ingeleerd dan geeft ie net wat meer brandstof, misschien 5-8% meer (Lambda .77 ongeveer) en dat is enorm merkbaar in hoe de motor loopt en het koppel dat ie geeft. Zeker bij 3000+rpm heeft ie bij het armere mengsel merkbaar meer kracht en loopt ie beter/eleganter. Ik kan iedereen aanraden het mengsel te meten als ie iets met afstellen/chips doet.
over het ontroesten, dat werkt mooi! officieel wordt alleen de roest opgevreten dus zou de diameter van de boring niet moeten veranderen. ik denk wel dat als je met hoge stromen gaat werken dat je moet opletten dat de boel niet gek heet gaat worden en er misschien andere reacties optreden. Ik heb nu ontroest met een accu en een 4 ampere Lidl ladertje er op, dus weinig power gemiddeld. Helaas is mn tig apparaat nu stuk anders had ik dat als stroombron kunnen gebruiken, dat is instelbaar van 3-250 Ampere, meer dan genoeg dus. Ook eens gezien/gedaan zo bij een vriend en dat ging echt mega goed, ook met onderdelen die echt heel moesten blijven. Met iets hogere stroom gaat het een stuk sneller. Nu heb ik de remklauwen zeker 24 uur laten sudderen, af en toe staalborstelen etc. Als anode heb ik een paar stukken rvs gepakt. EDIT: over dat rvs zie ik gemengd advies. uiteindelijk denk ik dat het niet meteen gevaarlijk voor jezelf is zolang je maar niet met je handen in het electrolyt gaat wroeten enzo. er kan/zal namelijk een chroomverbinding in ontstaan die erg giftig is en ook niet echt lekker is als je die door de gootsteen wegspoelt.
Heb inderdaad de zuigers gewoon laten zitten, wel de kanalen afgedicht zodat er geen remolie uit komt.
Moet nog steeds LH anders afstellen. nu direct na reset loopt ie met een beter vollast-boost mengsel (lambda .82/.85), als ie wat langer heeft ingeleerd dan geeft ie net wat meer brandstof, misschien 5-8% meer (Lambda .77 ongeveer) en dat is enorm merkbaar in hoe de motor loopt en het koppel dat ie geeft. Zeker bij 3000+rpm heeft ie bij het armere mengsel merkbaar meer kracht en loopt ie beter/eleganter. Ik kan iedereen aanraden het mengsel te meten als ie iets met afstellen/chips doet.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

