14 April 2012, 18:19
Denk dat je gedeeltelijk gelijk hebt met het duurzamer zijn van een atmosferische motor. Qua verbruik ligt het niet ver uit elkaar. Alleen krijg je bij de turbo meer pk voor je liter benzine.
Qua slijtage zal een atmosferische motor minder slijten inderdaad. Echter een atmosferische motor met 200pk zal weer sneller slijten dan een turbo met 200pk vanwege de toerentallen die nodig zijn met de atmosferische motor om 200pk te halen.
Qua slijtage zal een atmosferische motor minder slijten inderdaad. Echter een atmosferische motor met 200pk zal weer sneller slijten dan een turbo met 200pk vanwege de toerentallen die nodig zijn met de atmosferische motor om 200pk te halen.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014

