2 May 2012, 23:47
Even een beetje tegenslag.. Ik kreeg vandaag eindelijk mijn compressiemeter terug, dus nu kon ik de compressie meten.
Begon goed, 10,4 op de eerste cilinder. Vervolgens ging het alleen alle kanten op.. 2e 11,5, 3e 10,1 en de 4e 7,0
De kop er even af gehaald, ik zag daar verder niks abnormaals, boring voelde goed aan en zag er goed uit. Wat olie op de wanden gesmeerd om te kijken of het de ringen waren. Een nieuwe koppakking dr op en opnieuw meten. Deze keer kreeg ik 9,5/10,5/10,2/6,8. Allemaal wat lager dus behalve de 3e, ik neem aan omdat de nieuwe pakking wat dikker was (1,8 mm ongecomprimeerd, de oude was 1,1 mm gecomprimeerd).
Maar goed, de zuiger/ringen lijken het dus niet te zijn, de pakking ook niet, dus ik ga er nu maar van uit dat een van de kleppen lekt. Morgen gaat de kop er weer af, en dan vul ik de verbrandingskamers met benzine, dan zien we wel hoe veel ze allemaal lekken
Nu moet ik dus ws leren om kleppen te slijpen lijkt het...
Begon goed, 10,4 op de eerste cilinder. Vervolgens ging het alleen alle kanten op.. 2e 11,5, 3e 10,1 en de 4e 7,0

De kop er even af gehaald, ik zag daar verder niks abnormaals, boring voelde goed aan en zag er goed uit. Wat olie op de wanden gesmeerd om te kijken of het de ringen waren. Een nieuwe koppakking dr op en opnieuw meten. Deze keer kreeg ik 9,5/10,5/10,2/6,8. Allemaal wat lager dus behalve de 3e, ik neem aan omdat de nieuwe pakking wat dikker was (1,8 mm ongecomprimeerd, de oude was 1,1 mm gecomprimeerd).
Maar goed, de zuiger/ringen lijken het dus niet te zijn, de pakking ook niet, dus ik ga er nu maar van uit dat een van de kleppen lekt. Morgen gaat de kop er weer af, en dan vul ik de verbrandingskamers met benzine, dan zien we wel hoe veel ze allemaal lekken

Nu moet ik dus ws leren om kleppen te slijpen lijkt het...
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98

