27 December 2012, 18:00
Boele schreef:Ik zou wel de slang op je vuldop houden. Met een filter op het eitje zuig je namelijk niet de carterdampen af. Die wil je er wel uit hebben...nou ja, zoals ik het heb zit het ook op de B18, het wordt alleen wat vettig rond de dop omdat ie daar "afblaast" en "loopt"eea tussen de ribbels van het klepdeksel naar achteren (geen liters..) en de flame trap heeft dus een klein filtertje, die van de 544 heeft de afvoer zelfs naar onderen om zodoende door de rijwind te worden afgevoerd.. (de groene gedachte van toen zeg maar..) dus de dampen kunnen goed weg. Ik heb begrepen dat het geforceerd afvoeren een oude milieu-eis was en is die negatieve carterventilatie ook verdwenen..


![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)