De benz. meter in mijn 240SE van 1991 doet raar sinds kort.
Meter slaat niet uit bij volle tank komt maar tot max 3/4.
Na een nachtrust geen probleem, maar de volgende dag weer veel erger.
Ik weet dat de tank minimaal 3/4 vol moet zijn, maar na starten slaat de meter uit tot net boven het rodestreepje van leeg, na 5 km rijden motor uit.
na 5 minuten weer starten en meter blijft gewoon op nul staan slaat heelmaal niet uit.
Zekereringen wel al gecheckt, die zijn schoon en goed.
Ook de temperatuur meter doet het prima , in ieder geval slaat net zover uit als voorheen en ook geen andere rare dingen op de meterkast.
Zelf denk ik aan tankvlotter of draad van vlotter naar meter, heb dit nog niet kunnenchecken.
iemand nog tips?
Meter slaat niet uit bij volle tank komt maar tot max 3/4.
Na een nachtrust geen probleem, maar de volgende dag weer veel erger.
Ik weet dat de tank minimaal 3/4 vol moet zijn, maar na starten slaat de meter uit tot net boven het rodestreepje van leeg, na 5 km rijden motor uit.
na 5 minuten weer starten en meter blijft gewoon op nul staan slaat heelmaal niet uit.
Zekereringen wel al gecheckt, die zijn schoon en goed.
Ook de temperatuur meter doet het prima , in ieder geval slaat net zover uit als voorheen en ook geen andere rare dingen op de meterkast.
Zelf denk ik aan tankvlotter of draad van vlotter naar meter, heb dit nog niet kunnenchecken.
iemand nog tips?
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import