27 May 2012, 23:46
Volvo 245, 1976. De voorruit heeft nog zo'n mooie brede chromen lijst rondom..
Wat roest, chroom en rubber problemen;
- de voorruit lekt water langs de bovenzijde
- de ijzertjes die de chromen lijst op hun plek houdt zijn verrot.
- de achterklep blijkt door een vorige eigenaar te zijn gerevi-verft / polyesterd..Onder het rubber door aan de onderzijde van de ruit weggerot...
- diverse raamrubbers zijn uitgehard en aan vervanging toe..
Vragen:
- Kan iemand mij vertellen hoe ik de voorruit hÃÃl kan demonteren en netjes monteren met de juiste (??) materialen ?
- waar kan ik de ijzertjes / klemmetjes vinden en wat kosten ze ?
- Tot welk bouwjaar kan ik de achterklep overzetten ... Kan ik dan de oude scharnieren en sluitbeslag gewoon overzetten ?
- Zijn de rubbers van dit bouwjaar nog verkrijgbaar ? betaalbaar ? Of kan ik overstappen naar rubber van een jonger model ??
Wat roest, chroom en rubber problemen;
- de voorruit lekt water langs de bovenzijde
- de ijzertjes die de chromen lijst op hun plek houdt zijn verrot.
- de achterklep blijkt door een vorige eigenaar te zijn gerevi-verft / polyesterd..Onder het rubber door aan de onderzijde van de ruit weggerot...
- diverse raamrubbers zijn uitgehard en aan vervanging toe..
Vragen:
- Kan iemand mij vertellen hoe ik de voorruit hÃÃl kan demonteren en netjes monteren met de juiste (??) materialen ?
- waar kan ik de ijzertjes / klemmetjes vinden en wat kosten ze ?
- Tot welk bouwjaar kan ik de achterklep overzetten ... Kan ik dan de oude scharnieren en sluitbeslag gewoon overzetten ?
- Zijn de rubbers van dit bouwjaar nog verkrijgbaar ? betaalbaar ? Of kan ik overstappen naar rubber van een jonger model ??