4 October 2012, 20:44
Mogelijk ben ik niet duidelijk. Wanneer je de motor op contact zet dan geeft de gasinstallatie vier seconden gas in je je mengstuk zodat ie bij starten ook meteen gas heeft. Zo je niet start stopt dit na vier seconden seconden (beveiliging). Echter bij mij, zo ik niet start, blijft het gas doorlopen. Dus ik moet altijd als de wiedeweerga starten anders loopt de kanalen naar het luchtfilter helemaal vol en krijg je in het ergste geval een flinke knal en al je plastic spat uit elkaar zoals bij een backfire.
Ik heb ook een 240 van 1981. Daar zit dit gasbeveiligingsrelais ook in en zit op de wielbak geprikt door de gasboer.
Bij modellen van na (ik dacht 1990) zit een gascomputer compleet geintegreerd in het gasysteem van Volvo (eigenlijk Vialle) met een extra derde zwart kastje bij je jetronic onder de bijrijderszit achter het matje.
Bij mijn auto van 1989 is dat nog niet zo. Ik heb het dus hier niet over de lamdafopper op het schutboard maar een veiligheidsrelais.
Alleen ik vind dit relais nergens.
Ik heb ook een 240 van 1981. Daar zit dit gasbeveiligingsrelais ook in en zit op de wielbak geprikt door de gasboer.
Bij modellen van na (ik dacht 1990) zit een gascomputer compleet geintegreerd in het gasysteem van Volvo (eigenlijk Vialle) met een extra derde zwart kastje bij je jetronic onder de bijrijderszit achter het matje.
Bij mijn auto van 1989 is dat nog niet zo. Ik heb het dus hier niet over de lamdafopper op het schutboard maar een veiligheidsrelais.
Alleen ik vind dit relais nergens.